PWS Exoskeletten
-
Beste TU,
wij zijn Martijn en Richard en wij houden onze profielwerkstuk over exoskeletten. Wij hebben een aantal vragen en wij zouden graag langs willen komen. Wij hebben 2 maanden geleden een mail gestuurd en kregen ongeveer 2 weken geleden antwoord. Maar we worden steeds door verwezen naar het forum. zouden wij langs kunnen komen voor 19-12.
dit zijn onze hoofd en deelvragen.
1.1 Hoofdvragen
Hoofdvraag 1: Hoe stuur je een exoskelet aan?
Hoofdvraag 2: Hoe houd een exoskelet rekening met de mens?1.2 Deelvragen
Deelvraag 1: Welke typen exoskeletten zijn er?
Deelvraag 2: Hoe heeft een exoskelet invloed op je spieren
Deelvraag 3: Voor welke doelgroep zijn de exoskeletten bedoeld?
Deelvraag 4: Waar experimenteert men met exoskeletten?
Deelvraag 5: Welke instanties of bedrijven werken met exoskeletten?
Deelvraag 6: Hoe zit een exoskelet in elkaar? -
Hallo @Richard13 ,
Leuk dat jullie een PWS over exoskeletten willen doen. Ik neem aan dat jullie een mail naar Project March hebben gestuurd? Zij zijn zelf inderdaad druk met het maken van het exoskelet en kunnen het grote aantal vragen van scholieren niet aan. Daarom kunnen wij je helpen met je vragen. Voordat jullie langskomen lijkt het me goed als jullie eerst je onderzoeksstructuur wat ophelderen en nogmaals kijken naar de hoofd- en deelvragen. Allereerst hebben jullie twee hoofdvragen. Ik zou zelf focussen op één hoofdvraag. Verder zijn deze hoofdvragen ook niet echt een onderzoek of ontwerp. Je kunt deze informatie in principe gewoon op internet vinden. De deelvragen zouden de hoofdvraag moeten ondersteunen/beantwoorden. Echter, staan de deelvragen die jullie hebben opgesteld los van de hoofdvragen. Kijk eens goed naar ons stappenplan: https://pwstudelft.nl/stappenplan/. Bedenk goed welk onderdeel je van een exoskelet wilt onderzoeken en bedenk daar hoofd- en deelvragen bij. Als jullie een beter idee hebben van wat jullie willen onderzoeken kunnen we een afspraak maken.
Groet,
Midas -
Beste Midas,
wij hebben even nagedacht en een aantal 'subvragen' bedacht.
Welke typen exoskeletten zijn er?-wat is de bedoeling van elk type exoskelet
-wat zijn de mogelijkheden?
-welke problemen worden hiermee opgelost?Hoe heeft een exoskelet invloed op je spieren?
-welke spieren gebruik je?
-hoe versterkt het je bewegingen?
-hoe vangt het de signalen van je hersenen opVoor welke doelgroep zijn exoskeletten bedoeld?
-1 of meer doelgroepen?
-en waarom voor specifiek deze groepen?Waar experimenteert men met exoskeletten?
-Is er een reden voor deze specifieke plek?
-wat voor experimenten worden er hier gedaan?
-wat is het nut van de experimenten?Welke instanties of bedrijven werken met exoskeletten?
- Wat voor bedrijven?
-waar gebruiken ze deze voor?
-welke voordelen heeft het om deze te gebruiken?
Hoe zit een exoskelet in elkaar?
-wat zijn de belangrijkste onderdelen in een exoskelet
-waarom zitten ze anders in elkaar?
-kunnen ze de constructie niet simpeler maken? - Wat voor bedrijven?
-
Hallo @Richard13 ,
Goed dat jullie aan jullie vraag structuur hebben gewerkt. Echter, hebben jullie nu dezelfde vragen opgeknipt in nog kleinere stukken. Lees nogmaals wat ik hierboven zei en bekijk de link naar ons stappenplan. Als jullie er echt niet uit komen kan ik een keer bellen of afspreken.
Succes!
Midas