3D profiel werkstuk
-
Hallo,
Ik en een vriendin van mij hebben een profiel werkstuk over 3d en we weten nog niet echt een goede praktische opdracht, (we hebben al 3dfoto's gemaakt.) Het leek ons leuk om er verder nog iets mee te doen, misschien iets met de nieuwste technieken(zoals de nieuwe tv zonder 3dbril),of om met de computer bijv. zelf 3d vormen te maken(dus geen foto's maar bijv. een structuur model van een molecuul van 2d plaatje naar 3d plaatje maken,of zelf een hologram of iets in die richting te proberen te maken(weet niet hoe dat werkt). Als Iemand ons zou kunnen helpen of misschien andere ideeën heeft zou dat fijn zijn. Alvast bedankt,
Marian -
He Marian,
Leuk plan! Met 3D zijn inderdaad heel veel dingen te doen, misschien kan je ook een praktische toepassing vinden. Bijvoorbeeld foto's nemen van gebouwen en die vervolgens 3D uitprinten (zie: nl.wikipedia.org/wiki/3D-printer).Of je print een molecuul uit of iets dergelijks.
Er is een onderzoeksgroep op de TU die zich hier mee bezig houd, waar onder andere deze man in zit:
www.tudelft.nl/live/pagina.jsp?id=ba92583d-ea78-4728-b073-f0ac6d3f0f3b&lang=nl. Als je geïnteresseerd bent, kan ik wel vragen of je eventueel een middagje met hem kan komen praten. Misschien is het dan wel handig om meer een richting te hebben waar je heen wil! -
Beste Berend,
Bedankt voor het beantwoorden van ons bericht.
Ik heb gekeken naar 3d printers en vond het erg interessant, op youtube was een filmpje waarbij je kon zien hoe ze objecten gemaakt met een computer programma geprint werden, maar ik kwam er ook achter dat het best wel heel duur is om daar wat mee te doen.
Het lijkt me erg leuk om een middag naar de TU te komen om te praten over 3D, het zou fijn zijn als u dat voor ons zou kunnen regelen, (we mogen van school hiervoor vrij nemen, dus we kunnen bijna altijd.) maar we hebben nog geen duidelijke richting, daar moet ik eerst met Lana met wie ik het werstuk mee doe, over praten. Ik dacht eraan om het alleen op stereoscopie(dus 2 beelden, die visueel één 3d beeld zouden kunnen vormen) en dan misschien iets van de nieuwste technieken op dat gebied (dus niet zoals de oude anaglyph brilletjes). Zoals de nieuwe 3d tv (zonder bril we weten al hoe die van samsung werkt met knipperende 3d bril). Maar het hangt een beetje af aan welk onderdeel(/richting) van 3d er gewerkt wordt in de TU, welke nieuwe dingen daar worden gedaan, weten we niet.
groetjes,
marian -
Ik heb je een PM bericht gestuurd!