Maak de Mimi Moto aantrekkelijk voor mensen uit Ethiopië
-
Hallo Thomas, Hugo en Marijn,
klinkt als een interessant onderwerp. Ik help jullie graag als jullie vragen hebben!
Succes,
Midas -
Hallo Midas,
Wij zijn begonnen met het onderzoeken naar de beschikbare materialen om te gebruiken voor biomassa.
Daarna zullen wij beginnen met het testen van de geselecteerde biomassa.
Wij vroegen ons af of er een manier is om te meten hoeveel energie we in de mimi moto stoppen en hoe we het rendement kunnen meten/berekenen.Met vriendelijke groet,
Thomas -
Hallo @Thomas-Ammerlaan ,
Je zou kunnen kijken naar de potentiele verbrandings energie van het materiaal dat je verbrand. Vervolgens kun je water koken. Ook daar is goed van te berekenen hoeveel energie het kost om een bepaalde hoeveelheid water te koken. Die twee energieën deel je door elkaar en dan heb je het rendement. Dit is natuurlijk een benadering! Het neemt namelijk veel onzekerheden mee. Als je bijvoorbeeld hout zou verbranden weet je natuurlijk niet exact hoeveel energie dat specifieke hout zou moeten opleveren. Ook verwarm je bijvoorbeeld de pan en niet alleen het water. Zo zijn er nog meer onzekerheden die jullie mooi kunnen omschrijven in de discussie! Voer dit experiment ook zeker meerdere keren uit om de nauwkeurigheid te vergroten.
Succes!
Midas -
Ontzettend bedankt voor de uitleg!
Wij zullen hier binnenkort mee beginnen.Nog fijne feestdagen,
Thomas
-
Succes! Als jullie nog vragen hebben dan hoor ik het!
-
Hallo Midas,
Op dit moment zijn wij bezig met het voorbereiden van de brandproeven en beginnen we met een aantal onderdelen van het eindverslag.
Wij zijn benieuwd hoe een verslag er op universitair niveau uit ziet.
Op dit moment zijn wij hier op uitgekomen:
-samenvatting
-voorwoord
-inleiding
-inhoud project
-opdracht, hoofd -en deelvragen, probleem en aanpak
-uitwerking
-resultaten
-conclusie/ advies
-bronvermelding
Is er iets wat we missen, kunnen er bepaalde aanpassen worden gemaakt of moet de volgorde worden aangepast.
Wij zouden dit graag willen weten, zodat het vergelijkbaar is met een universitair verslag.Met vriendelijke groet,
Thomas
-
Goed dat jullie naar de structuur van jullie verslag kijken voordat jullie beginnen. Je moet goed het doel voor ogen hebben wat je met het verslag wilt bereiken. Je wilt namelijk jullie experiment zo duidelijk mogelijk uitleggen aan toekomstige lezers zodat ze goed begrijpen wat jullie doen en dat jullie experiment eventueel reproduceerbaar is. Omschrijf dus goed jullie methode. Ook is een discussie erg belangrijk. Wat ging er goed? Wat ging er fout? Wat heeft misschien jullie resultaten beïnvloed? Ik zou niet te veel focussen op dingen buiten inhoudelijk jullie onderzoek. Dus misschien is een voorwoord, inleiding en inhoud project misschien een beetje dubbelop. Kijk ook even naar ons stappenplan: https://pwstudelft.nl/stappenplan/.
Groet,
Midas -
Hallo Midas,
Bedankt voor je antwoord wij zullen ons eindverslag hieraan aanpassen.
Groet,
Thomas -
Succes met maken van jullie eindverslag! Als er nog vragen zijn dan hoor ik het graag.
-
Hallo Midas,
Op het moment zijn wij bezig met het maken van het eindverslag.
Hierbij alvast een link naar het bestand zodat je kan zien waar wij naar toe gaan werken.
https://docs.google.com/document/d/1WjDA9nWscdI_NgJGHjCjWRJOKVqJVJfBN3M03UaMt3I/edit#heading=h.kco8e7a9d5vpGroet,
Thomas -
Ziet er goed uit. Probeer inderdaad snel de hoofdstukken van de benodigde theorie in te vullen zodat je snel over kunt gaan op de proef!
Groet,
Midas -
Hallo Midas,
We hebben met succes de brandproef uitgevoerd. De komende dagen zullen we het eindverslag afronden en een verslag maken over de brandproef.
Vrijdag houden we een eindpresentatie om 16:00 tot 16:30 en later doen de presentatie nog een keer voor de opdrachtgever, omdat hij hem niet kan bijwonen, vanwege een bezoek met de Braziliaanse overheid.Groet,
Thomas -
Goed om te horen! Knap gedaan dat jullie de proeven succesvol hebben uitgevoerd. Succes met de laatste loodjes!
-
Hallo Midas,
We hebben de eindpresentatie gehouden (nog voordat de scholen werden gesloten natuurlijk).
Nog ontzettend bedankt met de hulp en het beantwoorden van onze vragen.
Ik stuur hierbij nog even het eindresultaat van het verslag.
file:///C:/Users/ultim/Downloads/Definitief_eindverslag_meesterproef_Mimi_Moto_.pdf
Ook vroeg onze docent of je dit formulier kon invullen.
https://1drv.ms/w/s!AriF9ljmhb9xgvpwZJWMxUOK4ow8Yw?e=oMPnFO
Meld het als een van de links niet werkt.Groet,
Thomas Ammerlaan -
Het mailadres voor onze docent, Nina Verkerk, is n.verkerk@helinium.nl
-
Ik heb jullie gemaild. Jullie hebben het goed gedaan!