Lichtgevende algen kweken

• Hallo,

Ik ben Xander en ik moet voor mijn examen jaar een profielwerkstuk maken. Hiervoor moest ik een onderzoek opstellen en een onderzoeksvraag. Mijn onderzoeksvraag is: Hebben abiotische factoren invloed op het lichtintensiteit van luminescerende bacteriën? Hiervoor wilde ik zelf lichtgevende bacteriën kweken, maar ik kan nergens vinden hoe en welke soort bacterie. Ik wilde graag weten of er iemand is die mij kan helpen om te weten te komen hoe ik lichtgevende algen kan kweken.

alvast bedankt

gr. Xander

• PWS TU Delft Team

Beste Xander,

Met deze proef kun je zelf lichtgevende bacteriën kweken.

Met vriendelijke groet,
    Ismene
    PWS TU Delft

• @Ismene-Usman
    Dag Ismene,
    Ik heb al een tijdje zitten kijken en proberen uit te vogelen hoe de proef nou in z’n werking gaat, maar ik kom er niet uit, doordat het in Engels is hoe ik de proef moet uitvoeren en de benodigdheden niet allemaal weet. Ik ben bang dat ik een stap verkeerd doe, omdat ik de uitvoering niet begrijp. Zou u mij hier misschien mee kunnen helpen, want ik kom er echt niet uit.

Alvast bedankt!

Gr Xander

• @Ismene-Usman Beste Ismene,

Wij hebben het zelfde probleem als Xander, we hopen dat u ons kan helpen met dit onderzoek.

Ik hoop graag van u te horen!

Groet, Koen

• PWS TU Delft Team

Beste Xander en Koen,

Zouden jullie beiden misschien iets beter kunnen uitleggen wat jullie hebben gedaan en wat er mis gaat bij jullie proef? Anders wordt het een beetje moeilijk om jullie te helpen. En hebben jullie ook al aan jullie docent gevraagd of ze jullie kan helpen?

Met vriendelijke groet,
    Ismene

• @Ismene-Usman
    Beste Ismene,

Ik heb met mijn docent overleg gehad en hij zegt dat het mogelijk is de proef uit te voeren. Het enige waaraan hij twijfelt is wat voor soort zeedier het meest geschikt is. Volgens hem zijn de zeedieren die in de link staan niet de beste keuze.

Ik zie graag een reactie van u tegemoet.
    Groet,
    Koen

• @Ismene-Usman Daarnaast zag ik op dit forum een ander soort proef. Echter als ik op die link klik, moet ik inloggen in een leeromgeving.
    https://forum.pwstudelft.nl/topic/1438/bioluminescentie/4

Aanmelden om te reageren

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.