PWS pijnstillers
-
Hallo allemaal,
Wij zitten nu in 6 vwo en zijn bezig met ons profielwerkstuk. Ons profielwerkstuk gaat over pijnstillers. Wij zouden graag een praktische opdracht hierbij willen uitvoeren, maar wij hebben geen idee hoe wij dat moeten aanpakken.
Onze hoofdvraag: Hoe verhouden de biochemische/-medische principes van pijnstillers tot elkaar?
Verder hebben wij de volgende deelvragen:- Hoe worden pijnstillers toegediend?
- Hoe worden pijnstillers gemaakt?
- Welke soorten pijnstillers zijn er?
- Zijn er bijwerkingen verbonden aan het gebruik van pijnstillers?
- Wat is pijn?
- Wat is de werking van pijnstillers?
Weten jullie misschien of er een praktische opdracht is die wij hierbij kunnen uitvoeren?
Met vriendelijke groeten,
Maya en Naomi
-
Hoi Maya en Naomi,
Eerst over jullie hoofd en deel vragen, deze zijn heel breed want er zijn heel veel verschillende soorten pijnstillers. Misschien kunnen jullie je beter focussen op één of twee verschillende pijnstillers.
En als praktisch deel heb ik een voorschrift over het maken van aspirine dus als jullie dat zouden willen dan kan ik die opsturen.Ik hoor graag van jullie!
Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft -
Hoi Ismene,
Bedankt voor het reageren! Zou je het voorschrift over het maken van aspirine kunnen opsturen? Heb je toevallig ook een voorschrift voor het maken van Paracetamol?
Met vriendelijke groeten,
Maya en Naomi
-
Beste Maya en Naomi
Ik stuur het voorschrift naar jullie toe! Nee helaas heb ik niet het voorschrift voor paracetamol.
Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft