Kunsthart
-
Ik wil mijn pws gaan houden over het kunsthart en hoe dit eigenlijk in elkaar zit en wat voor ondersteuning het kan bieden.
Ik heb als onderzoeksvraag: In hoeverre kan ik een kunsthart maken dat overeen komt met een echt menselijk hart?
Deelvragen:Wat zijn de functies van een echt menselijk hart?
Wat is een kunsthart? (geschiedenis kunsthart)
Hoe werkt een kunsthart?
Waaraan moet een kunsthart voldoen?
In hoeverre kan een kunsthart oplossing bieden voor hartproblemen?
Wat zijn de voordelen en nadelen van een kunsthart? (optioneel kunsthart vs donorhart)
Hoe ziet de toekomst van kunstharten eruit in de medische wereld?Ik wou iets praktisch doen dus ik besloot om een kunsthart na te maken, ik dacht om misschien een 3D-printer te gebruiken en dan de vorm van een hart na te maken. Verder leek het me ook leuk om misschien iets met een pomp buiten het hart te bouwen zodat het kart ook kan "pompen" en zo iets kan vervoeren. Ik weet niet wat allemaal mogelijk is. Zou u mij misschien verder op weg willen helpen?
Mvg,
Aya -
Hee @Aya22 ,
Wat een gaaf onderwerp! Het is natuurlijk altijd lastig om onderzoek te doen naar een hart aangezien dat niet echt een toegankelijk testproduct is. Een hart namaken is natuurlijk wel heel gaaf. Heb je ervaring met een 3D-model maken? Als je dat kunt kun je een hart ontwerpen en daar onderdelen van 3D-printen. Waarschijnlijk zul je nog meer onderdelen nodig hebben die niet printbaar zijn dus daar zul je creatief mee moeten omgaan.
Succes,
Midas