GPS en Geluid
-
Hallo,
Voor mijn PWS willen wij onderzoeken of je d.m.v. het opvangen van geluidsgolven de locatie van de uitzender nauwkeurig kan bepalen. Wij willen dus als het ware een GPS met geluid maken. Onze onderzoeksvraag luidt:Kunnen wij met geluidsgolven nauwkeurig de plaats van de geluidsbron bepalen, op basis van een GPS-systeem?
De deelvragen zijn:
- Wat houdt GPS in en hoe beïnvloed het de wereld?
- Hoe werkt GPS?
- Hoe verschilt GPS van andere systemen voor positiebepaling?
- Hoe werkt geluidsvoortplanting en het opnemen van geluid?
- Hoe worden geluidsgolven geanalyseerd en verwerkt tot plaatsbepaling?
- Hoe efficiënt is het gebruiken van geluid t.o.v. satellieten?
Wij hebben echter moeite met het opstellen van het praktische onderzoek. Zouden jullie een tip kunnen geven over hoe we dit het beste kunnen aanpakken (Hoe kunnen we geluid het beste opnemen en analyseren? Wat voor materialen zijn hiervoor nodig?)?
Alvast bedankt!
Rutger -
Beste @rutger020,
Let niet op de reactie die hiervoor is geplaatst. Deze heb ik ook verwijderd.
Ik zal je vraag beantwoorden en kom nog bij je terug.
Ik wil je in ieder geval even laten weten, dat je de post van markvdam niet serieus moet nemen!
Je hoort spoedig van me.Groetjes,
Thom
-
Beste @rutger020,
Excuses voor het late antwoord, we hebben afgelopen tijd veel problemen gehad met de server.
Nu wil ik je vragen, omdat er dus al enige tijd overheen is gegaan, hoe het er met je PWS voor staat. Ben je al verder met het opstellen van je praktische onderzoek, of heb je deze al af? Zo nee, hoor ik het graag en wil ik je van harte helpen met je problemen!
Ik hoor graag van je.Groetjes,
Thom