Het effect van verschillende vormen van lucht(zoals berglucht en pure zuurstof) op het prestatievermogen van een varia aan atleten.
-
Beste mr/mevr, Ik zit op de middelbare school en vroeg mij af of jullie mij kunnen helpen met mijn profielwerkstuk. Voor mijn profielwerkstuk heb ik gekozen om het effect van verschillende vormen van lucht(zoals pure zuurstof en berglucht) op het prestatievermogen van een varia atleten te onderzoeken, wanneer dit vlak voor een aantal fysieke testen ingenomen wordt. Hierbij wil ik testen in kracht, snelheid en uithoudingsvermogen meten.Hierbij heb ik de gebottelde zuurstof/berglucht nog niet geregeld en zal eerlijk gezegd alle hulp welkom zijn: of het nou de gebottelde lucht of meetapparatuur voor de testjes zal zijn. Als jullie faciliteiten heben waar ik gebruik van kan maken zou dit ook zeer welkom zijn. Ik hoop snel terug te horen. Alvast bedankt, Yonis Tammar
-
Hee @ElMonoYonis ,
Wat een gaaf onderwerp! Echter is dit eerder een vraag voor een bioloog of sport wetenschapper. Helaas zijn deze studies niet aanwezig op de TU Delft. Ik weet wel dat er op de VU in Amsterdam veel onderzoek word gedaan naar dit onderwerp.
groetjes,
Midas