The sustainable TukTuk
-
The sustainable TukTuk
Joeri Willems, Hugo Curwiel, Sebastiaan Beekman en Emiel van Exter-
Wie is je opdrachtgever?
Onze opdrachtgever is NewElectric. -
Wat is je opdracht?
Het ombouwen van een TukTuk naar een elektrische TukTuk. -
Wat is je hoofdvraag?
Hoe bouw je een elektrische TukTuk? -
Deelvragen?
Hoe maak je de TukTuk zo energiezuinig mogelijk?
Hoe realiseren we een optimaal ontwerp?
Hoe vervang je de verbrandingsmotor van een TukTuk met een elektro motor?
Hoe meten we de opbrengst? -
Wat is je plan?
1: Het regelen van een TukTuk.
2: Elektromotoren aanschaffen. -
3d modelleren van de TukTuk
-
Het verwijderen van de verbrandingsmotor en inbouwen elektromotor.
-
Afwerken voertuig.
-
efficientie TukTuk verhogen doormiddel van software.
-
Welke expertise heb je nodig?
Kennis over de elektromotor & verwijdering van de verbrandingsmotor.
Vaardigheden 3d modellering.
Aansturing en aandrijving van de elektromotor.
-
-
Hee @Team-DaVinci ,
Klinkt als een gaaf onderwerp. Het ziet er naar uit alsof jullie al goed hebben nagedacht over jullie opbouw. Ik ben benieuwd waar jullie mijn hulp kunnen gebruiken. Gaan jullie de tuktuk ook echt zelf maken?
Groetjes,
Midas -
Beste Midas,
Hartelijk dank voor de reactie, door problemen met het account en drukte van het project hebben wij een tijd niet kunnen reageren. Excuses hiervoor. Wij zijn nu in de eindfase van het project en er hoeft eigenlijk alleen nog een accubak gebouwd te worden en de elektromotor moet worden aangesloten. Wij hadden echter nog wel een aantal vragen met betrekking tot ons project.
Hugo Curwiel: Heeft u een bouwtekening van een piaggio ape 50 of een andere tuktuk?
Emiel van Exter: Heeft u nog specifieke tip voor het bouwen van een accubak? Is hier een speciale constructie nodig en heeft dit nog een speciale eis?
Sebastiaan Beekman: Waarom is een elektrische tuktuk naast de CO2 uitstoot vermindering in de praktijk beter voor onze doelgroep (bijv. Thaise taxi bedrijven).
Alvast bedankt voor de reactie,
Team DaVinci -
Hee @Team-DaVinci ,
Ik ben benieuwd naar jullie eindresultaat! Ik heb niet ergens een TukTuk bouwtekening liggen. Ik denk dat je dat wel kunt googlen. Stel een programma van eisen op van een accubak: hij moet sterk, hittebestendig, koelend en licht zijn. Denk aan problemen van een TukTuk: ze zijn inderdaad vervuilend, maken veel lawaai en zijn sloom. Dit lost een elektromotor allemaal op.
Groetjes,
Midas -
Beste Midas,
Heel erg bedankt dat u onze begeleider wil zijn.
Wij hebben zelfs het Leidsch Dagblad gehaald met dit project.
Nogmaals, heel erg bedankt.Met vriendelijke groet,
Team DaVinci -
Wow! Gefeliciteerd! Goed gedaan!