onderzoek basischool
-
hoi
wij [Lydia, Imke en Ilse-Sophie van basischool de Bras] zitten in groep acht en moeten voor we naar de middelbare school gaan, een onderzoek doen. Wij doen het over hoe het dagelijks leven er over 100 jaar uit ziet en wij zouden daar graag een paar vragen over willen stellen, aan iemand die daar verstand van heeft en/of daar onderzoek naar doet.
mvg Lydia, Imke en Ilse-Sophie
-
Hee Lydia, Imke en Ilse-Sophie,
Wat leuk dat jullie zo vroeg al bezig zijn met wetenschappelijk onderzoek. Ik ben heel benieuwd naar jullie vragen! Vraag maar raak.
Groetjes,
Midas -
@Midas-Becker
Super dat we vragen mogen stellen, hier zijn ze dan:- Hoe denk jij dat get dagelijks leven er over 100 jaar uit zal zien?
- Hoe veel mensen wonen er dan op de wereld?
- Hoe zien de huizen er uit?
- Hoe gaat iedereen naar zijn werk of school ( vervoer)?
- Wat voor energie gebruiken we?
- Zijn er nog trents?
- Van welk materiaal word kleding gemaakt ?
- Wat voor onderwijs is er?
- Wat voor technische snufjes heb je in huis?
- Zijn er nog huisdieren en zo ja welke?
Alvast bedankt
-
Hee Lydia, Imke en Ilse-Sophie,
- Er zullen overal robots zijn. Veel beroepen die nu door mensen gedaan worden zullen zijn "geautomatiseerd". Zo zul je misschien niet eens meer je eigen auto besturen maar kan de auto zelf rijden. Het leven kan zo een stuk makkelijker, goedkoper en misschien zelfs beter worden. Dit maakt het misschien wel minder gezellig. Hoe meer je robots gebruikt, hoe minder je met mensen communiceert (kijk maar naar kinderen met smartphones ;)).
- Het is lastig in te schatten hoeveel mensen er dan op de wereld wonen. Hoe makkelijker er te overleven is op de wereld hoe meer de populatie groeit. Door moderne technieken zullen mensen dus ouder worden en zullen er meer baby's geboren worden. Echter, kan de wereld ook overvol raken wat er voor kan zorgen dat er problemen ontstaan. Bijvoorbeeld grote ziektes, zo kan de populatie weer verkleinen.
- Huizen zullen energie zelf opwekken. Verder zijn alle spullen in huis met elkaar in contact en werken ze samen.
- Bewegen is gezond! Ik hoop dus dat mensen blijven fietsen en lopen. Ik denk echter dat zelfrijdende voertuigen een groot deel uit zullen maken van het vervoer van de toekomst.
- Veel groene energie. De olie en gas zijn dan misschien op. Windenergie, zonne energie, kernenergie, biomateriaal en misschien zelfs wel nieuwe soorten energiebronnen.
- Er zal altijd een vraag zijn naar nieuwe ideëen. Daarom zullen er altijd nieuwe trends zijn. Bedenk maar, 100 jaar geleden dachten ze misschien ook dat er niet veel meer zou veranderen. Als we nu terugkijken is er een hoop bij gekomen.
- Kleding heeft bepaalde materiaaleisen. Het moet fijn zitten, niet te warm of te koud zijn en natuurlijk mooi zijn. Ik heb geen idee hoe de mode er later uit zal zien. Misschien is er dan een warmer klimaat dus zullen kleren dunner zijn en misschien zelfs straling tegenhouden.
- Misschien staat er wel een robot voor de klas. Of kun je net als je mobiele telefoon informatie downloaden in jezelf!
- Nogmaals, veel robots voor alles. Handelingen die je nu misschien niet leuk zal vinden zoals brood smeren, was opvouwen, schoonmaken, zullen door robots worden gedaan.
- De mens kan makkelijk zelf robots bouwen. Echter, betwijfel ik of ze ook al levende wezens kunnen bouwen. Ik denk dus dat er dezelfde huisdieren als nu zullen zijn.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Succes met jullie onderzoek! -
super bedankt!
-
graag gedaan,
succes met jullie werkstuk! -
he nogmaals bedankt voor je hulp, inmiddels hebben we een website en we vroegen ons af of je het leuk vind om die te zien https://ilse-sophietebbe.wixsite.com/meesterproef
-
Wat leuk dat jullie zelf een site hebben gemaakt! Ik zou hem graag willen zien. Helaas geeft hij bij mij een foutmelding.
Hopelijk lukt het jullie de mooie site weer werkend te krijgen!
groetjes,
Midas