PWS Michelson Interferomter
-
Beste,
Graag wil ik uw hulp vragen voor het volgende: Een vriend en ik zijn samen bezig met een PWS over de Michelson interferometer. We hebben nu zelf een provisorisch bouwpakket gekocht en een eigen interferometer gemaakt, hier hebben we al verschillende proefjes mee gedaan zoals het bepalen van de brekingsindex van lucht. Nu willen we echter graag weten hoe nauwkeurig onze eigen interferometer is in vergelijking tot een 'professionele' interferometer. Onze vraag is dus of er een mogelijkheid is om op de TU Delft de brekingsindex van lucht te bepalen met behulp van deze 'professionele' interferometer. Ik hoop dat iemand ons hierbij kan helpen.
Met vriendelijke groet,
Stijn Terwindt -
Beste Stijn,
Excuses voor mn late reactie.
Wat een cool onderwerp! Ik moet even kijken wat er mogelijk is op de TU. Ik ga even kijken of er een interferometer is en of deze gebruikt kan worden door scholieren.
Jullie horen van me!Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Hartelijk dank voor je reactie. Het zou echt heel mooi zijn als we ons experiment op de TU kunnen uitvoeren. We hebben echter wel een strakke deadline, we moeten namelijk al over 2 weken ons PWS inleveren. Ik hoop dat het op deze korte termijn toch nog te regelen is.
Alvast veel dank voor de moeite.
Groeten,
Stijn -
Ha Stijn,
Ik moet jullie helaas teleurstellen. Het is mij niet gelukt om een opstelling te vinden waarbij jullie een "professionele" interferometer kunnen gebruiken.
Ik hoop dat jullie PWS er al goed uitziet zonder dit proefjes!
Mocht je nog andere vragen hebben, wees niet bang om ze te stellen.Groetjes,
Thom