PWS onderwerp gezocht..
-
Hee,
Ik zit momenteel in gymnasium 5 en over anderhalve week moeten wij ons eerste plan van aanpak voor pws al inleveren (ja onze school begint heel vroeg).
Dit houd vooral in welk onderwerp, welk vak en welke begleider etc je wilt.
Maar qua onderwerp heb ik zelf dus geen idee.
Nu kwam ik hier terecht omdat ik zelf al zeker weet dat ik over anderhalf jaar naar de tu toe wil, en hier industrieel ontwerpen wil gaan doen. Het leek mij daarom leuk om wel een onderwerp te kiezen voor mijn pws dat hier een beetje op aan sluit; dus richting natuurkunde.
Maar hierin heb ik echt geen idee wat een goed onderwerp zou zijn..
Licht of mechanica lijkt mij zelf wel leuk, alleen kan ik dan verder niet echt een concreet plan vinden en vooral niet een onderzoek wat daarbij zou horen.
Daarom mijn vraag, heeft iemand misschien enig idee welke richting ik zou kunnen kijken hierin? -
beste Francis,
er zijn mogelijkheden te over. Allereerst is het belangrijk dat je iets kiest wat je zelf interessant vindt. Het profiel werkstuk is een groot werkstuk waar veel tijd in gaat zitten en dan is het wel zo prettig dat je iets doet wat je zelf leuk vindt. Kijk dus bijvoorbeeld naar hobby's die je hebt en kijk of je iets van de mechanica of licht hierop kan toepassen.
Daarnaast is er ook het onderscheid tussen ontwerpen en onderzoeken. Ik kan me voorstellen dat je een ontwerp erg leuk vindt als je Industrieel ontwerpen gaat doen. Als je eens wilt kijken wat er bij beide komt kijken, kijk dan naar het stappenplan op onze site Hier kan je vinden hoe je in een aantal stappen een profielwerkstuk moet opbouwen en kan je dus ook zien wat een onderzoek of een ontwerp inhoudt.
Ik denk dat het belangrijk is dat je bedenkt wat je ongeveer zou willen qua onderzoek of ontwerpen en ter inspiratie kan je eens wat rondkijken op ons forum. Hier zijn al heel veel vragen over verschillende profielwerkstukken beantwoord. Bedenk het zo gek als je kan bedenken, er is vast een mooi werkstuk mee te maken.
De mogelijkheden zijn eindeloos. Ik denk dat je zelf een onderwerp uit moet kiezen wat je interessant vindt, als je dat laat weten, kunnen wij kijken wat voor mogelijkheden er zijn om er een mooi onderzoek of een ontwerp opdracht uit te maken.
ik hoop dat je hier iets aan hebt en ik ben benieuwd wat je gaat kiezen. Dan helpen we je graag verder met de mogelijkheden binnen het onderwerp.
groetjes,
Joost