Profielwerkstuk over complexe getallen
-
Ik wilde heel graag een profielwerkstuk willen doen over complexe getallen, omdat ik dit echt fascinerend vind. Het probleem is dat mijn docent / toekomstig begeleider het geen goed idee vindt. Hij zegt namelijk dat je in principe alles van het internet kan halen, of een boekje kunt kopen over complexe getallen en dat allemaal kunt gaan overschrijven. Hier heeft hij wel een punt. Dus is het ook mogelijk om dit op een andere manier te doen waarop ik kan laten zien dat ik het allemaal zelf moet onderzoeken in plaats van alles domweg over te schrijven van het Internet?
Met vriendelijke groeten,
Adrian Mensing
-
Beste Adrian,
Weet je ook wat je precies zo fascinerend vindt aan complexe getallen? Zijn het misschien de dingen die je met behulp van deze getallen kunt uitrekenen? Weet je hier misschien een specifiek voorbeeld van? Of is het juist echt het wiskundige wat je zo interessant vindt en wat dan precies?Als ik hier iets meer van weet kan ik je denk ik makkelijker helpen!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost,
Ik vind zelf complexe getallen heel interessant, omdat het een soort van nieuwe deur opent in de wereld van de wiskunde. Problemen die eerst niet zomaar opgelost kunnen worden, zoals de wortel van -1, kunnen opeens wel opgelost worden met behulp van deze getallen. Complexe getallen bieden dan in mijn optiek nieuwe mogelijkheden aan in de wiskunde en dat vind ik heel interessant,
Met vriendelijke groeten,
Adrian
-
Beste Adrian,
Misschien is het een idee om een probleem of groter concept te bedenken dat door middel van complexe getallen opgelost kan worden? Dan kun je je hier verder in verdiepen. Misschien weet je zelf wel een interessante toepassing? Zelf vind ik fractals bijvoorbeeld wel een interessante toepassing, misschien jij ook wel?
Groetjes,
Joost