handelreizigersprobleem
-
hallo tu studenten,
Momenteel zit ik in 5VWO en ben gestart met mijn profielwerkstuk.
Ik houd het zoals je ziet over het handelreizigersprobleem. Hier wil ik me nu in verdiepen, daarom zoek ik een masterclass maar die kan ik niet vinden.
Kunnen jullie vertellen wat de universiteit verschaft op gebied van je profielwerkstuk in dit geval handelreizigersprobleem?gr bram
-
oke bedankt voor deze informatie. Ik wil kijken naar de snelste route dus die algoritmes met computers lijkt me dan goed. Mijn profielwerkstuk maak ik voor wiskunde B misschien maakt dat het wat duidelijker.
Waar zou ik dan een student van computer engineering kunnen vinden die me helptgroeten Bram
-
Beste Bram,
Ik ga even iemand e-mailen om te kijken of ik jullie met elkaar in contact kan brengen. In de tussentijd kan je je al eventjes stukbijten op een document geschreven door studenten:
[url]http://www.st.ewi.tudelft.nl/~tomas/IN4082/IN4082-2008-2009ScharpffSusonVuongWieman.pdf[/url]Daarnaast kan je ook zelf nog even proberen te zoeken op 'travelling salesman problem', want in het Engels vind je er een stuk meer over dan met het Nederlandse 'Handel reizigers probleem'.
Ik laat je horen als ik reactie van de docent op de TU heb!
-
Beste Bram,
Het handelreizigersprobleem is een mooi en bekend probleem! Als je je daarin wil verdiepen zijn er twee richtingen die je kan benaderen: computer engineering (die maken algoritmes voor dit soort problemen) of econometrie (die zijn iets theoretischer). Op de TU Delft hebben we helaas geen econometrie, daarvoor zou je contact op moeten nemen met bijvoorbeeld bijvoorbeeld de universiteit van Rotterdam. Wel zou ik kunnen kijken of iemand bij computer engineering er veel vanaf weet en of je misschien een keer langs mag komen. Houd er dan rekening mee dat dat veel meer praktisch is gericht op toepassingen van het probleem en als je een afspraak maakt, moet je wel wat concrete vragen hebben. Een masterclass wordt denk ik niet zo snel even gegeven.
Succes en ik hoor het wel!
-
Beste Bram,
Je kan contact opnemen met een docent van Technische Informatica. Ik stuur zijn gegevens naar je toe in een e-mail.
Succes!