Fluorescentie
-
Hoi,
Ik doe mijn PWS over fluorescence guided surgery. Hierbij heb ik het volgende onderzoeksplan:
Hoofdvraag:
• Wat is het belang van fluorescence guided surgery voor de effectieve bestrijding van kanker?
Deelvragen:
• Wat is fluorescentie?
• Hoe wordt het toegepast in de medische wereld?
• Wat zijn de mogelijke schadelijke gevolgen van de fluorescerende stoffen voor de mens?
• Wat zijn de voordelen t.o.v. andere beeldvormende technieken?Mijn vraag was of dit een redelijk plan is en of er een mogelijkheid is om goede bronnen te krijgen voor informatie over fluorescentie. Dit vind ik namelijk erg moeilijk.
M,v,g,
Jop van Hasselt -
Beste Jop,
Vet onderwerp! Je hoofd- en deelvragen zien er goed uit. Het is alleen niet echt een onderzoeksplan. In je onderzoeksplan zet je namelijk wat je gaat onderzoeken en hoe je dit gaat doen (plan van aanpak), dus wat voor experimenten je gaat doen.
Wanneer je naar bronnen zoekt is het altijd goed te beginnen bij de referenties van Wikipedia; deze staan onderaan de pagina. Verder kan je wetenschappelijke artikelen vinden op Scopus of Google Scholar. Om van de 1e site gebruikt te maken heeft je school wel een licentie nodig, maar op Google Scholar kan je ook erg veel vinden.
Succes!Groetjes,
Tirsa