PWS VOR reflex
-
Hallo!
Wij zijn Geline (vwo 6) en Laura (havo 5). Voor ons profielwerkstuk willen we graag onderzoeken wat het effect is van alcohol op het vestibulo-oculaire reflex. We hebben ons er al een beetje in verdiept, maar onze eerste vraag is of dit goed meetbaar is en op welke manier we dit dan het beste zouden kunnen meten. Zou iemand ons daarmee misschien kunnen helpen?
Alvast super bedankt!
Groetjes Geline en Laura. -
Beste Geline en Laura,
Jullie hebben een interessant onderzoek gekozen! Maar het is denk ik aardig lastig om goed onderzoek hiernaar te doen. Een manier om het reflex te 'meten' is door het te filmen. Dan kan je het filmpje langzaam afspelen en op die manier goed de verschillen bekijken.
Hoe zijn jullie van plan jullie onderzoek te doen? Hebben jullie een testpersoon? Het lijkt mij namelijk niet verstandig om dit zelf te doen. Ik denk niet dat de school het goed vindt als jullie alcohol drinken voor jullie profielwerkstuk. Verder denk ik dat je pas echt verschil merkt als iemand veel alcohol consumeert en het is natuurlijk niet de bedoeling dat jullie iemand dronken gaan voeren. Hebben jullie hierover nagedacht en het met de school overlegd?Groetjes,
Tirsa