IR-Spectrofotometrie en Gaschromatografie
-
Wij hebben jullie onlangs benaderd via het contactformulier met het onderstaande bericht. Mevrouw Debets had ons vervolgens verwezen naar het forum. Wij hebben al een plan van aanpak gemaakt die wij als bijlage hadden toegevoegd via het contactformulier. Wij hopen dat jullie ons verder kunnen helpen met ons praktische onderdeel van ons profielwerkstuk!
'Beste meneer, mevrouw,
Wij vroegen ons af of het mogelijk is om een practicum uit te voeren op de TU voor ons profielwerkstuk scheikunde. Dit practicum bevat IR-Spectrofotometrie en gaschromatografie. Het plan van aanpak heb ik als bijlage toegevoegd. Wij hopen echt dat wij dit practicum mogen uitvoeren op de TU, omdat wij deze apparatuur niet op onze school hebben en toch graag deze experimenten willen uitvoeren.
Met vriendelijke groet,
Thomas en Jayme 6VWO'
-
Beste Thomas en Jayme,
Ik denk dat jullie vergeten zijn je plan van aanpak mee te sturen ;). Graag zou ik deze alsnog ontvangen, dan kan ik kijken of ik dit voor jullie kan regelen. IR-spectrofotometrie zal alleen lastig worden, want degene die over dat apparaat gaat ontvangt in principe geen scholieren. Als jullie dus beiden willen doen, kunnen jullie dit misschien beter bij een andere universiteit proberen.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Tirsa,
Ik begrijp het probleem omtrent de IR-spectrofotometrie! Echter zouden wij wel de gaschromatografiepractica willen verrichten aan de TU, voor zover dat mogelijk is. Dat zou namelijk echt een aanwinst zijn voor ons profielwerkstuk! Ik zal het plan van aanpak bovendien even als bijlage toevoegen aan dit bericht.
Met vriendelijke groet,
Thomas en Jayme
-
Beste Thomas en Jayme,
Ik heb een reactie ontvangen van mijn contactpersoon. Hij denkt dat jullie beter een TLC kunnen doen en denkt dat het wel mogelijk is op de TU, maar zegt dat we eerst een test moeten doen, voordat jullie kunnen komen. Ik weet niet hoe veel tijd dit gaat kosten. Wanneer is jullie deadline? En hebben jullie al zelf aspirine/paracetamol gesynthetiseerd?
Groetjes,
Tirsa -
Beste Thomas en Jayme,
Ik heb helaas nog geen reactie gehad van mijn contactpersoon. Ik zal hem nog een keer mailen en hoop binnenkort dan wel een reactie te hebben.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Thomas en Jayme,
Ik heb jullie proefje voorgelegd bij mijn contactpersoon. Nu is het even afwachten. Jullie horen nog van mij of het mogelijk is!
Groetjes,
Tirsa -
Beste Thomas en Jayme,
Hebben jullie het nog geprobeerd bij een andere universiteit? Ik weet niet zeker of de proef hier gaat lukken.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Thomas en Jayme,
Ik heb helaas al een tijdje niks van jullie gehoord. Hopelijk komt dit omdat jullie het ergens anders is gelukt. Graag hoor ik als jullie nog andere vragen hebben.
Groetjes,
Tirsa