Prijs algendiesel
-
Hallo studenten van TU Delft,
wij hebben voor ons onderzoek gegevens nodig over de prijs van algendiesel van de afgelopen 10 jaar. Hebben jullie deze gegevens ergens? Of weten jullie soms een goede site?
Bij voorbaat bedankt,
Wessel en Dion
-
Beste Wessel en Dion,
Sorry voor de late reactie, ik heb het erg druk gehad. Ik heb zelf ook geen gegevens gevonden over de afgelopen 10 jaar. Ik heb een mail gestuurd naar een professor van de TU die onderzoek doet naar algendiesel. Hopelijk heeft hij meer informatie. Zodra ik iets hoor laat ik het jullie weten.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Wessel en Dion,
Ik heb heel snel reactie gekregen van de student die meewerkte aan het onderzoek. Hij zegt het volgende:
[quote]
Het is een goede vraag die niet zo makkelijk te beantwoorden is. In meegestuurd artikel uit 2011 staat dat de prijs nu ongeveer 3000 $ / ton is en dat het een factor 10 goedkoper moet worden. Wat de ontwikkeling echter precies was weet ik niet. Verder denk ik ook niet dat het lukt om er getallen van te vinden omdat er nog niet op grote schaal biodiesel gemaakt wordt. Alle prijzen voor biodiesel zijn berekeningen en die zijn denk ik weinig veranderd. [/quote]
Hopelijk hebben jullie er wat aan. Als er nog andere vragen zijn hoor ik dat graag.Groetjes,
Tirsa -
Beste Wessel en Dion,
Ik heb een bericht van de professor die ik had gemaild, maar hij zei het niet te weten. Wel heeft hij een andere naam genoemd, dus ik heb een mail gestuurd naar de student die heeft meegewerkt aan het onderzoek naar algendiesel. Hopelijk weet hij meer.
Groetjes,
Tirsa