Workshop Waterstof brandstofcel
-
Hoi allemaal,
Nu het schooljaar weer is begonnen, zullen er ook weer brandstofcellen workshops worden gegeven. Dus ben jij geinteresseerd in wat waterstof kan betekenen als brandstof in de toekomst. En zou je graag een workshop willen volgen om de karakteristieke curve en het rendement van een brandstofcel te bepalen. Schrijf je dan in op de website. Aangezien we de workshop in kleine groepjes geven, zoeken we samen een datum die iedereen uitkomt.
Voor meer informatie klik hier
-
Hallo Margje,
Asmaa en ik zijn nog even bezig geweest met ons PWS. Als onderzoeksvraag hebben we nu: "Hoe krijg je het rendement van een brandstofcel zo hoog mogelijk?" Om dit te onderzoeken willen we zelf een brandstofcel bouwen, hiermee gaan we dan testen doen met het membraam etc. We hebben het met onze PWS-begeleider/scheikundeleraar erover gehad en hij zei dat het wel mogelijk was om zelf een brandstofcel te maken en dat er wel veel universiteiten/ bedrijven zijn die hierbij willen helpen. Is het mogelijk om dit op TU-Delft te doen? Zijn hier materialen voor beschikbaar?
Groetjes Lianne en Asmaa -
Hoi Lianne en Asmaa,
Ik zal het nog eens navragen, maar ik denk dat het lastig wordt om zelf een brandstofcel te maken op de TU Delft. Wij doen hier zelf namelijk geen practica mee en dus denk ik niet dat de materialen beschikbaar zijn.
Jullie horen nog van mij!