pws biodiesel
-
Hallo,
We willen voor ons profielwerkstuk een onderzoek doen naar de 2de generatie biobrandstof en we willen specifiek kijken naar de kwestie: ''hoe maak je uit frituurvet biodiesel en wat is het verschil tussen deze zelfgemaakte biodiesel en de reguliere diesel''. We weten inmiddels hoe we uit frituurvet biodiesel maken maar we hebben werkelijk geen idee hoe deze biodiesel kunnen vergelijken met de reguliere diesel. Hebben jullie een idee hoe we dit simpel kunnen vergelijken of hebben we hiervoor hulp nodig van bijvoorbeeld een universiteit.
Groetjes Sjors en Jan Douwe
-
Hallo Sara,
We komen morgen bij elkaar en dan maken wij ons plan van aanpak. Het zou erg leuk zijn als we dit bij jullie konden analyseren. Morgen zetten we weer een berichtje op het forum met het plan van aanpak.
Groetjes Sjors & Jan Douwe
-
Hoi Sjors en Jan Douwe!
Toevallig verzorgen wij een 'biodiesel' workshop, waar we ook zelf gemaakte biodiesel gaan analyseren. Jullie zouden hier aan mee kunnen doen. Zie de webpagina "biodiesel workshop" in het stukje "naar Delft". Er wordt er binnenkort een georganiseerd.
Helaas kunnen we niet zomaar jullie brandstof analyseren, want de meetapparatuur is erg gevoelig en duur. Kunnen jullie mij jullie productie methode toesturen zodat ik deze kan bekijken en beoordelen (samen met iemand van de TU) of dit geanalyseerd kan worden? Daarnaast zal ik dan kijken of jullie zelf biodiesel op de TU kunnen maken. Jullie biodiesel die jullie niet gemaakt hebben mag namelijk niet de gaschromatograaf in.
Groetjes,
Sara -
Hoi Sjors en Jan Douwe,
Ik heb jullie vragen gelezen en geef hier zo snel mogelijk een antwoord op terug. Ik zie jullie in ieder geval de 27ste!
Groet,
Sara -
Hoi Sara,
We hebben ons zojuist ingeschreven voor de workshop "biodiesel" op 27 oktober op de TU. Dit is een stuk handiger voor ons want we kunnen in een dag al biodiesel maken en ook meteen analyseren. Onze hoofdvraag van ons profielwerkstuk is:
"Wat is het verschil tussen onze zelfgemaakte biodiesel en de reguliere diesel?"
Om het verschil tussen deze brandstoffen te ontdekken moeten we eigenlijk ook de gewone diesel analyseren, zodat we het met elkaar kunnen vergelijken. Is het ook mogelijk om tijdens workshop normale diesel te laten analyseren in de gaschromatograaf?
Is het ook mogelijk om onze zelfgemaakte biodiesel mee te nemen naar huis, zodat we er thuis verdere proefjes mee kunnen uitvoeren?
Alvast bedankt,
Sjors & Jan Douwe
-
hallo Sara,
Kun je onze vraag bevestigen, anders moeten we een andere oplossing zoeken.
Groetjes Sjors & Jan Douwe
-
Hoi Sjors en Jan Douwe,
De biodiesel kan misschien mee naar huis, als er voldoende is gemaakt om te analyseren. Standaard diesel kan door de GC, maar hier is wel goedkeuring voor nodig van diegene die hier over gaat. Ik ga hier even morgen achteraan, sorry dat het antwoord wat langer duurt.
Als het goed is het hebben jullie verder een email ontvangen met alle informatie,
Groetjes,
Sara