effectballen
-
Beste lezer,
Een vriend en ik zijn momenteel bezig met ons profielwerkstuk waarin we effectballen onderzoeken.
We zijn bijna klaar met het theoretische deel en willen graag onze kennis in de praktijk toepassen.
We willen een bal wegschieten en met de hulp van hoge snelheidscamera's de gegevens van de baan vastleggen.
We zijn al in het bezit van 1 hoge snelheidscamera, deze komt van onze natuurkunde docent Dhr. Mulder.
Maar om alles te kunnen meten hebben we een tweede soortgelijk apparaat nodig.
Onze vraag, is de natuurkunde afdeling van Universiteit Delft in het bezit van een apparaat waarmee we de baan van een bal goed kunnen bestuderen en of wij dit apparaat kunnen lenen/gebruiken?Met vriendelijke groet
Lucas BrandsVisser't hooft Lyceum
Kagerstraat 1 -
Hoi Lucas,
Het is nu vakantie en ik weet niet precies of mijn contactpersoon binnen de faculteit Natuurkunde aanwezig is, dus het kan wat langer duren. Maar ik zal even kijken of er een dergelijk apparaat beschikbaar is voor jullie experiment.
Groet,
Caspar Boers
-
Ha Lucas,
Ik heb al het materiaal dat wij hier op Natuurkunde hebben bekeken en er zit niet een specifiek hogesnelheidscamera bij. Wel een paar goede Nikon camera's die vaak voor proeven worden gebruikt. Wat zijn de specifieke eisen waar een camera voor jullie proef aan moet voldoen? Wat voor camera hebben jullie van je leraar gekregen?
Groet,
Caspar Boers