Nanotechnologie
-
Geachte Heer/Mevrouw,
Wij willen ons profielwerkstuk over nanotechnologie doen. Nanotechnologie leek ons een heel interessant onderwerp en het is ook nog heel breed. nou vroegen wij ons af of jullie bij de TU Delft misschien een soort ondersteuning hebben waarbij wij een practicum, lezing of een soort workshop over nanotechnologie kunnen bijwonen.
Daarbij ook nog de vraag welke toepassingen van nanotechnologie jullie op de TU Delft hebben, daarmee bedoelen wij dan bijvoorbeeld in de medische wereld, elektronica etc.
Met vriendelijke groeten,
Jorik Steen & Huibin Zhou
VWO 6 leerlingen
Veenlandencollege Mijdrecht -
Hoi Jorik & Huibin,
Dit hebben wij zeker op de TU Delft. Zoals ik al zei moest ik even rondvragen bij wie ik precies moest zijn. Dit is wat de presidente van de studenten van Nanobiologie zegt:
"Ze zouden kunnen denken aan de toepassing van een bepaalde microscoop (AFM,SEM of een andere microscoop aanwezig in het Erasmus MC) waarmee een mooi onderzoek is gedaan wat invloed heeft gehad op een medische ‘ontdekking’, vervolgens zouden we een bezoekje kunnen brengen aan deze en zou het waarschijnlijk wel moeten lukken om een begeleider uit een lab hierover iets te laten vertellen.
Een lezing bijwonen binnen het vakgebied is erg lastig omdat het zeer verhaal vaak zeer specifiek en technisch is, dit lijkt mij dan ook geen goede optie."Wel zegt ze het volgende erbij:
"Het onderwerp Nanotechnologie is zoals je vanuit je eigen studie waarschijnlijk al weet heel breed, dus voordat ik iets kan gaan regelen zullen we het werkveld iets moet verkleinen."
Kunnen jullie hier iets mee?
Groet,
Caspar Boers
-
Hallo Caspar,
Wij vroegen ons af of je misschien al iets meer wist, onze PWS-begeleidster is erg benieuwd waar wij ons in willen gaan verdiepen, ik zat te denken aan nanobiologie, maar weet niet of jullie dit hebben op de TU Delft.
met vriendelijke groeten,
Jorik & Huibin
-
Hoi Jorik en Huibin,
Wat cool dat jullie je hierin verdiepen. Zelf studeer ik Technische Natuurkunde, maar sinds 2 jaar bestaat inderdaad ook de studie Nanotechnologie. Deze studie zit bij ons op de faculteit, maar ik ben zelf helaas niet op de hoogte van alle ins & outs. Ik weet dus niet heel veel van de mogelijkheden voor VWO leerlingen om allerlei dingen bij te wonen, maar na een beetje zoeken heb ik een e-mail adres gevonden van iemand die hierover meer weet. Misschien kan ik via haar iets voor jullie regelen. Het mailtje is verstuurd. Jullie horen van mij zodra ik meer weet!
Groet,
Caspar Boers
-
Geachte Meneer, Mevrouw,
Wij zouden graag een experiment of onderzoek bijwonen over nanotechnologie en zijn toepassingen in de geneeskunde. we weten dat dit heel breed klinkt, maar we zijn met name geïnteresseerd in de opzet en praktische invulling van een dergelijk onderzoek. Hierbij zoeken wij een universiteit die ons kan helpen. Is er een mogelijkheid om iets dergelijks in Delft te doen. Of heeft u anders tips voor een andere universiteit die ons eventueel wel kan helpen?
Wij horen graag snel van u.Met vriendelijke groet,
Jorn Angenent
Bas Schouten
Julian Wets -
Ha jongens,
Jullie zouden je verzoek kunnen sturen naar de studie-adviseur van de studie nanobiologie. Misschien dat zij weet of jullie een dergelijk experiment mogen bijwonen.
Studieadviseur-NB@tudelft.nlGroet,
Caspar Boers