Tesla coil
-
Zoals wij in een eerder topic al hebben laten weten zijn wij voor ons Pws van plan een Tesla coil te maken, nou is ons meerdere malen afgewezen om dit zo maar zelf te gaan doen. wij waren echter al zo ver in het proces dat we het niet wouden afkappen. daarom willen wij nu de Tesla coil alsnog helemaal bouwen, maar wij sluiten zelf geen spanningsbron aan, onze vraag is of we dan als dit gebeurt is de Tesla coil mee kunnen nemen naar de TU Delft en dat jullie hem dan voor ons aansluiten op een spanningsbron en onder begeleiding met ons willen testen. ook willen we de ozon die hierbij ontstaat wegzuigen en door water laten gaan om het te reinigen.
met vriendelijke groet,
Coert en Bas
-
Beste Bas en Coert,
Bij ons laboratorium heb ik even navraag gedaan, maar helaas vinden ze het niet veilig genoeg. Misschien kunnen jullie een onderzoeksvraag bedenken die je eventueel rondom een bestaande tesla coil zou kunnen stellen?
Groeten,
Berend -
Beste Coert en Bas,
Helaas is de veiligheid in dit geval zo in het geding dat dit niet mogelijk is. Je moet begrijpen dat het aansluiten van een professionele Tesla Coil al heel wat zorgvuldigheid, voorbereiding en tijd kost. Om jullie apparaat aan te sluiten zouden we deze eerst helemaal moeten laten controleren door een expert. Elk klein onderdeel moet gecontroleerd worden op materiaal en het hele ontwerp moet worden goedgekeurd. Dat is helaas niet mogelijk. Het spijt me dat ik jullie moet teleurstellen!
-
Beste Berend,
Zou het op een andere manier mogelijk kunnen zijn om een tesla coil te maken. Bij ons op school hebben we niet de materialen voor handen om ons ontwerp te realiseren. Zou het dus mogelijk zijn om onze hele tesla coil te maken op de TU in samenwerking met een student of iets dergelijks? Dan hoeft het niet helemaal gecontroleerd te worden.
Groeten,
Bas en Coert