Quantum Tunneling
-
@Sahil023
Beste Sahil en Nour,Erg interessant onderwerp jongens! Maar jullie moeten jullie hoofdvraag wel iets concreter maken: wat voor deeltjes? En met hoeveel bedoel je dan per tijds eenheid? En de barrière moet je ook specificeren. Dit is natuurlijk van belang voor het uiteindelijk uitvoeren (als het kan natuurlijk) van de meting.
Wat betreft het meelopen bij een experiment, waar zitten jullie precies aan te denken? Dan weet ik beter waar ik zoeken moet!Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Wij hadden alfa- en bèta-straling in gedachten en dan met de barrières papier voor alfa-straling en voor bèta-straling aluminium met een dikte van 1 cm, dit is dus wat het meelopen betreft wij hopen dit in praktijk bij jullie uit te kunnen voeren. En de onderzoeksvraag is dan hoeveel alfa- en bèta-straling/deeltjes worden door de geiger-müllerteller gemeten per tijdseenheid. Het lijkt ons dus heel leuk en interessant om dit ook in de praktijk te kunnen doen en niet alleen theoretisch te berekenen.
Met vriendelijke groet,
Nour Al-Shammari en Sahil Rindhawa
-
@Sahil023
Beste Sahil en Nour,Ik denk dat dit wel moet lukken, alleen is werken met radioactieve bronnen niet altijd zomaar mogelijk. Dat moet dan wel nog geregeld worden.
Wanneer zouden jullie dit willen doen?Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
We zouden de proef het liefst zo snel mogelijk willen uitvoeren, ons verslag moet namelijk aan het eind van deze maand af zijn.
Met vriendelijke groet,
Sahil Rindawa en Nour Al-Shammari -
Beste @Sahil023,
Oke dat maakt het wel iets lastiger, gezien ik zelf de gehele maand december eigenlijk niet veel tijd heb. Heel misschien dat een collega het van me over kan nemen, maar ik kan niks beloven. Houd ook in de gedachte dat men niet zomaar met open bronnen kan werken! Wel hebben we een paar standaard opstellingen in het science center, maar deze zijn wellicht wat te simplistisch..!
In welke week zouden jullie wat kunnen doen? Nemen jullie zelf een GM-teller mee en het aluminium?Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Voor ons maakt het niet uit welke week, wat jullie het beste uitkomt (als het mogelijk is). Wij zullen de benodigdheden meenemen die we kunnen meenemen. Het zou heel fijn zijn als het lukt.
Met vriendelijke groet,
Nour Al-Shammari en Sahil Rindawa
-
Beste Nour en Sahil,
Ik heb het zelf te druk nog voor het einde van december ben ik bang. Jullie deadline is voor de kerstvakantie zeker? Dus dat betekent dat het volgende week zou moeten gebeuren. Qua benodigdheden, jullie nemen alles mee behalve de radioactieve bronnen toch? Wellicht dat ik wat kan regelen voor jullie op de PWS-middag van 21 december, ik vraag dit nog even na. Verwacht maandag te weten hoe het zit oke?
Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Ja, we nemen alle benodigdheden mee, op de radioactieve bronnen na. Wij zijn allebei beschikbaar op 21 december voor de PWS-middag, het zou dus erg fijn zijn als het geregeld kan worden.
Met vriendelijke groet,
Sahil Rindawa en Nour Al-Shammari
-
@Sahil023
Beste Sahil en Nour,Ik ben er mee bezig, uiterlijk morgen weet ik of het kan..!
Ik houd jullie op de hoogte.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
Weet je inmiddels al of het mogelijk voor ons is om langs te komen? We zouden graag snel een antwoord willen i.v.m. het aanvragen van verlof.
Met vriendelijk groet,
Sahil Rindawa en Nour Al-Shammari
-
Beste @Sahil023,
Sorry ik was helemaal vergeten te reageren. Ik pleeg nog even een belletje je hoort zo van me!
Groetjes,
Thom
-
-
Dit bericht is verwijderd! -