Hoverboard ontwerpen
-
Voor ons profielwerkstuk op school onderzoeken twee andere mensen en ik hoe een ontwerp voor een hoverboard tot stand kan komen aan de hand van Design Thinking.
Onze vraag is of een van de mensen aan TU Delft ooit aan een hoverboard heeft gewerkt. Of dat er ooit iets met 'zweven in het algemeen' bij een project betrokken is geweest. Als dit het geval is vragen wij ons af of de universiteit daar nog materiaal over heeft, wat wij zouden kunnen lezen en als bron zouden mogen gebruiken.
Alvast hartelijk bedankt voor de hulp!
-
Hee @Emma-Tiggelaar ,
Wat een gaaf onderwerp! Weet je al hoe je het hoverboard wilt laten zweven? Met magnetisme of luchtdruk? Ik kan niet met zekerheid zeggen over er echt onderzoek naar hoverboards is gedaan op de TU Delft. Heb je zelf al onderzoek gedaan naar hoverboards?
Groetjes,
Midas -
@Midas-Becker, sorry voor de late reactie!
We waren van plan het met magneten te doen, omdat die haalbaarheid best hoog is. Na feedback gekregen te hebben van de doelgroep blijkt echter dat die liever zweven zonder dat er speciale ondergrond nodig is dus de focus ligt nu op luchtdruk.
Qua onderzoek hebben we gekeken naar wat al bestaat, en hoe we daar variaties op aan kunnen brengen. Zo hebben we bijvoorbeeld het Lexus Hoverboard al bekeken, en het Hendo geprobeerd (in zeer simplistische vorm) na te maken.Weet je toevallig of de TU ooit iets gedaan heeft met drones en het maken/ontwerpen daarvan? Aangezien onze tweede optie voor het laten zweven van een board met soortgelijke techniek werkt.
-
Hee @Emma-Tiggelaar ,
Ik heb niet een exacte lijst met waar allemaal onderzoek naar is gedaan op de TU Delft. Ik ben benieuwd naar je vraag, dan kan ik kijken of ik je kan helpen.
Groetjes,
Midas