PWS Quantuminternet
-
Hallo studenten van de TU Delft,
Mijn naam is Maike en ik zit in 6 gymnasium, op Dollard College in Winschoten. Ik doe dit jaar mijn profielwerkstuk over quantuminternet. Ik weet dat in Delft veel onderzoek gaande is naar quantumverstrengeling en dit onderwerp, dus ik was benieuwd of het mogelijk is om bij jullie een proefje te doen. Ik weet niet zo goed wat er allemaal kan, maar het leek me handig te vragen naar de mogelijkheden.
Groetjes,
Maike Strijker -
Beste @MaikeStrijker,
Erg vet onderwerp! En het klopt inderdaad dat er onderzoek gedaan wordt naar quantumverstrengeling. Ikzelf heb ooit een practicum gedaan, om het effect aan te tonen. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is voor scholieren. Vind je het aantonen van verstrengeling al een proef die voldoende is? Zo ja, dan vraag ik rond op de faculteit of dat mogelijk is. Anders moeten we even verder kijken, maar waarschijnlijk kunnen veel opstellingen niet gebruikt worden door scholieren.
Ik hoor van je.Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom,
Bedankt voor je antwoord! Ik denk dat het aantonen van verstrengeling wel voldoende is. Ik snap dat veel opstellingen niet voor mij beschikbaar zullen zijn, dus ik ben al erg blij met deze optie.
Nogmaals bedankt dat je me wil helpen!Groetjes,
Maike -
Beste @MaikeStrijker,
Ik zal deze week een mail sturen om te kijken wat er mogelijk is. Ik wil daarbij wel benadrukken dat ik niet kan garanderen dat het lukt. Je hoort waarschijnlijk volgende week van me!
Groetjes,
Thom
-
Hoi Thom Woudstra,
Sorry dat ik niet heb gereageerd! Weet je of het mogelijk is voor mij om de proef uit te voeren? En zo niet, is er nog een andere mogelijkheid in Delft, een andere proef of iets van een rondleiding misschien?
Groetjes,
Maike -
Beste @MaikeStrijker,
Ik had nog geen reactie gehad en ben toen helemaal vergeten een reminder te sturen.
Ik zal het desbetreffende persoon een reminder sturen. Sorry dat het zo lang duurt..!
Je hoort van me.Groetjes,
Thom
-
Beste @MaikeStrijker,
De opstelling wordt meestal gebruikt door studenten voor practica tijdens de bachelor.
Op dit moment krijg ik de persoon niet te pakken. Gezien het al zolang duurt, is het misschien handig om even te kijken wat handig is. Hoe zit je met je deadline?Groetjes,
Thom