Prothese voor een danser
-
Hallo,
Ik werk samen met een partner aan een PWS dit jaar. We zitten in 6 vwo.
Wij willen ons PWS gaan doen over het ontwikkelen van een prothese (been en/of arm) voor een professionele danser.
We gaan onderzoeken of verschillende dansers van dansstijlen verschillende protheses nodig hebben.
Als experiment zouden we graag een ontwerp voor een prothese ontwikkelen, en eventueel ook realiseren.Kan de TU Delft ons daarbij helpen? En zo niet, tips voor andere universiteiten?
Alvast bedankt!
Saar Ellerbroek
-
Hee @Saar-E ,
Wat een gaaf onderwerp! Ik help jullie daar graag mee! Ik ben zeer benieuwd naar jullie ideëen en waar jullie hulp nodig hebben.
Groetjes,
Midas -
Hee Midas,
Bedankt voor je reactie!
We zitten nog in een beginstadium van ons werkstuk, en zijn nog druk bezig met informatie verzamelen.
Ken je misschien boeken die gaan over de ontwikkeling van blade runners (technische informatie)?Verder willen we weten of het mogelijk is op de universiteit een ontwerp tot stand te brengen, en het eventueel te realiseren (d.m.v. een 3D-printer)?
Wij hebben weinig kennis over het tekenen van een ontwerp en berekeningen die gemaakt moeten worden om de prothese te laten werken.Ik hoop dat we hiermee geholpen kunnen worden!
Groetjes,
Saar en Floor -
Hee @Saar-E ,
Waar hebben jullie al gezocht naar informatie? Ik kan jullie helpen met het 3D-printen van jullie 3D-model. Bedenk wel dat het sowieso een schaalmodel zal worden aangezien we niet zulke grote 3D-printers beschikbaar hebben. Of jullie kunnen een prothese voor bijvoorbeeld een klein dier ontwerpen.
Groetjes,
Midas -
Hi Midas,
Wij zouden inderdaad graag een 3D-printer willen gebruiken. Op schaal is ook geen probleem!
Wij hebben alleen geen idee hoe wij een digitaal ontwerp (ik ga ervan uit dat dit digitaal moet als we het ontwerp willen realiseren) in elkaar moeten zetten. Zijn hier eventueel hulpprogramma's of informatieboeken over te vinden?Groetjes,
Saar en Floor -
p.s. Wij hebben contact met een prothese ontwikkelaar en gaan daarmee in gesprek. We hopen hierdoor meer informatie en kennis te verzamelen over protheses.
-