Invloed van symmetrie binnen een elektromotor
-
Dit bericht is verwijderd! -
Hee Ayoub,
Ik ben Midas en ik ben vierdejaars werktuigbouwkunde student. Ik weet zelf niet waanzinnig veel over elektromotoren maar samen met mijn collega's komen we er vast uit!
Ik vind het een zeer goed onderwerp voor je PWS! Je kunt er interessant theoretisch onderzoek naar doen en natuurlijk ook gave practica!
Goed dat je zo veel verschillende variabelen gaat testen. Hoe ga je het rendement meten?
groetjes,
Midas -
Hee Ayoub,
Zo te zien ben je al druk bezig!
Ik vroeg me vooral af hoe je die output shaft power en die input electrical power wilt gaan meten?
Het lijkt me een goed idee om inderdaad de motor met de makkelijkst vervangbare spoelen te kiezen. Heb je al een motor? Die motor op het plaatje ziet er niet bepaald uit alsof die op school te vinden is.
De punten die jij het best kunt gaan presenteren zijn ondervindingen die innoverend zijn. Heb jij misschien een spoel gevonden die beter werkt dan de huidige? Heb jij misschien wel een spoel geworden die totaal niet werkt en waarom dan?
Groetjes,
Midas -
Hee Ayoub,
Wij hebben wel dynamometers op de TU maar die zijn waanzinnig duur en degene die ik ken hebben propellers aan het uiteinde om watersnelheid te meten. Deze zitten aan de dynamometer vast. Ik betwijfel of we een dynamometer voor jouw onderwerp ter beschikking hebben maar ik zal voor je zoeken.
3D-ontwerpen is een vak apart en helemaal niet makkelijk. Als ik jou was zou ik focussen op je metingen. Dat is ook relevanter voor je hoofdvraag.
groetjes,
Midas
-
Hee Ayoub,
Jammer om te horen dat je een ander onderwerp wilt kiezen.
Lastige vraag. Ik zou het echt niet zo snel weten. Moét het echt over elektromotoren gaan? Zijn er niet nog andere natuurkundige onderwerpen die je gaaf lijken?
Midas