Bezoek aan tu delft voor star trek PWS
-
PWS, star trek, natuurkunde, bezoek
-
Hoi,
Wij doen ons profielwerkstuk over Star Trek en vroegen ons af of we daarvoor een bezoekje aan de TU kunnen brengen.
In ons profielwerkstuk bekijken we van 8 technologieen in de serie Star Trek :The Next Generation wat deze inhouden en of deze ooit echt bruikbaar kunnen zijn.
Nu heb ik in mijn zoektochten op het internet een artikel van het Hanson Lab gevonden waarin het gaat over teleportatie, en er ook een link wordt gelegd met star trek (het artikel heet "Beam me up, data"). Verder zit er in de serie ook een android.
Voor deze twee onderwerpen (en eventueel anderen) zouden we graag een bezoekje brengen aan de TU.
Kunnen jullie dit voor ons regelen of waar kunnen we dit elders vragen?Met vriendelijke groet,
Bart Batenburg
Ilse van den Brink -
Onze hoofdstukken zijn :
Impuls drive
Warp drive
Transporter
Replicator
Data (de android)
Tricorder
Tractor beam
Phasers -
Beste @bart-batenburg,
Het is me niet helemaal duidelijk wat jullie precies onderzoeken of willen ontwerpen voor jullie profielwerkstuk. Hebben jullie al een kijkje genomen in ons stappenplan?
Natuurlijk kunnen wij kijken of we een bezoek aan de TU Delft voor jullie kunnen regelen maar dan moet ik wel iets specifieker weten wat jullie doel van het bezoek is.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Joost -
Beste Joost, wij onderzoeken voor de technologieën die ik opgenoemd heb in mijn tweede reactie, of zij mogelijk zijn, en hoever wij al zijn in het realiseren van deze technologieën.
Het doel is dus het verzamelen van de voortgang in de onderzoeken naar de technologieën in star trek. In ons profielwerkstuk hebben we tot nu toe deze 8 technologieën beschreven (hun gebruik en werking). Nu willen we per technologie ook beschrijven in welke mate deze te realiseren zijn.
In het Hanson lab zijn ze bezig met quantum teleportatie wat grote gelijkenis heeft met de transporter in star trek. En in uw eigen afdeling zijn er vast onderzoekers bezig met robots, welke uiteindelijk op een Android als Data uit kunnen komen. Daarom zouden we graag een bezoek aan deze afdelingen brengen om te informatie te krijgen en daar meteen vragen over te kunnen stellen (een beetje filosoferen) en om de apparatuur te zien waar de onderzoekers aan werken.
Omdat ik de 24ste van november jarig ben zullen we niet op deze pws middag aanwezig kunnen zijn, dus ik hoop dat jullie iets anders voor ons kunnen regelen.Gr Bart Batenburg en Ilse van den Brink
-
Beste Bart en Ilse,
Ik kan voor jullie een interview regelen met een expert maar het wordt erg lastig om op één dag langs verschillende afdelingen te gaan en vragen te stellen. Als jullie voor tenminste één van de uitvindingen bedenken welke vragen jullie zouden willen stellen en deze hier op het forum kunnen noemen dan kan ik voor jullie op zoek gaan. Als jullie meerdere interviews uitwerken dan kan ik tegelijk op zoek gaan naar verschillende experts.
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Joost -
beste joost,
dan zouden we graag op bezoek gaan bij het hanson lab.
enige vragen hiervoor zouden zijn:
wat heeft u uitgevonden en hoe werkt dit precies?
waarvoor kunnen we dit nu toepassen?
wat denkt u in de toekomst met uw uitvinding te kunnen doen?
denkt u dat we ooit mensen kunnen teleporteren? en zal dat zo gaan als in star trek?
wat vindt u van star trek (als inspiratie voor de wetenschap)?verder zullen er natuurlijk ook vragen ontstaan tijdens een gesprek.
mvg,
bart batenburg
ilse van den brink