3D-printer
-
Hallo!
Wij, Jennifer en Serban, hebben ons PWS gebaseerd op de IO. We willen zitmogelijkheden creëren voor toeschouwers van voetbal- en hockeywedstrijden. Wij willen deze produceren met de 3D-printer. Daarom is het voor ons belangrijk dat wij weten welke eisen hieraan vastzitten (de eisen aan de 3D-printer). We hadden zelf al gedacht aan de grootte en het soort materiaal, maar specifieke eisen konden wij niet vinden. Wij hopen dat jullie wat meer informatie voor ons hadden.
Alvast bedankt.
-
Hoi Jennifer en Serban,
De zomer zit er weer bijna op en ik zie nu ik terug kom van mijn vakantie dat jullie vraag nog niet is beantwoord.
Ik neem aan dat jullie zelf op dit moment ook vakantie hebben en dat deze vraag betrekking had op het project waar jullie na de zomer mee verder gaan? In ieder geval ben ik weer beschikbaar voor vragen. Wat zijn de ontwikkelingen en lopen jullie nog ergens mee vast?Groetjes,
Joris
-
Hoi Jennifer en Serban,
Een interessant onderwerp beschouwen jullie.
Wat betreft jullie vraag:Er zijn inderdaad een aantal restricties bij het gebruik van verschillende soorten 3D printers. Echter zijn er tegenwoordig zoveel verschillende soorten en maten, dat bijna voor iedere toepassing wel een optie te vinden is. Daarom denk ik dat het slim is om bijvoorbeeld 5 verschillende soorten 3D printers te gaan zoeken en te kijken wat hier restricties zijn. Twee primaire onderwerpen waar je aan moet denken bij 3D printers zijn:
- Geometrie
- Materiaaleigenschap
Daarnaast zijn er nog wat secundaire onderwerpen die eventueel van belang zijn. Denk hierbij aan:
- Productiesnelheid
- Materiaalkosten
- Machine onderhoud
Omdat er zoveel verschillende soorten 3D printers zijn lijkt het me goed om een 5-tal verschillende te selecteren en die mee te nemen in je PvE. Het is niet erg om je onderzoek af te bakenen, zolang je maar verantwoord waarom je dat doet!
Hopelijk hebben jullie hier wat aan,
Groetjes,
Joris
-
Hoi Joris,
We zijn inderdaad nog met dit project bezig. Het eindproduct moet midden december gepresenteerd worden. Voor ons PWS willen we zitmogelijkheden creeëren voor toeschouwers langs voetbal- en hockeywedstrijden. Deze zitmogelijkheden willen we produceren met de 3D-printer. (Het is een opkomende markt en we willen deze introduceren). Om het product te ontwerpen, moeten we natuurlijk een Programma van Eisen opstellen en hierbij moeten we ook rekening houden met het feit dat we het willen produceren met een 3D-printer. We weten alleen niet welke eisen vastzitten aan deze productiemethode. We hopen dat je ons hier verder mee kunt helpen.
Groetjes,
Jennifer (ook namens Serban) -
Hallo Joris,
Hartstikke bedankt voor je reactie! Het is heel duidelijk en we kunnen hier zeker mee verder. Het is echter wel moeilijk om de machine onderhoud van de 3D printers te vinden, maar misschien kunnen we dit weglaten en inruilen voor een andere factor.
Nogmaals bedankt voor de hulp.
Groeten,
Jennifer -
Hoi Jennifer,
Mooi dat ik jullie heb kunnen helpen. Ik kan me voorstellen dat je moeite hebt met het uitzoeken wat precies het onderhoud en de onderhoudskosten zijn, maar daarnaast denk ik dat het van alle onderwerpen veel research is om daar achter te komen. Daarom heb ik een oplossing voor je.
Op deze website vind je een informatie pagina van een bedrijf waar je 3D printers kan kopen. Ik ken toevallig via via de eigenaar van dit bedrijfje en kan proberen of hij voor jou een aantal vragen omtrent de eerdere onderwerpen kan beantwoorden.Zou je in het geval dat dit lukt, daar dan enthousiast voor zijn? Zo ja, dan kun je vast een lijstje maken met de vragen die je hebt gesorteerd op onderwerp. Zorg ervoor dat het open vragen zijn en dat het er niet teveel zijn!
Stuur dit lijstje mee over het forum en ik zal kijken of ik het bij hem kan neerleggen!
Groetjes,
Joris