Fractals en fractal eilanden
-
Hoi,
Ik ben druk bezig met het praktisch deel van mijn PWS. Het plan is om met behulp van een computerprogramma fractals in de vorm van eilanden te tekenen, en daar vervolgens de omtrek van te berekenen, of eerder benaderen met een formule. Denk hierbij aan het Koch-eiland en het Peano-eiland. Dit wilde ik met geogebra doen, het probleem is alleen dat ik niet weet hoe (nu moet ik ook toegeven dat geogebra niet mijn sterkste kant is). Als iemand me hierbij kan helpen zou ik dat erg op prijs stellen, of als er een ander programma te vinden is, is dat ook goed.
Daarbij wil ik ook vragen of er op het moment misschien een project met fractals is, en of ik met iemand zou kunnen praten hierover, als extra aanvulling.
Alvast bedankt!
Sylke -
Beste Sylke,
Leuk dat je je eigen fractals in de vorm van deze eilanden wilt maken! Ik weet dat het mogelijk is in Geogebra en heb hier ook gezien dat iemand het doet maar ik heb zelf ook weinig verstand van Geogebra. Op deze website vond ik wel een aantal bestanden die volgens mij wel een beetje zijn wat je wilt maken.
Natuurlijk zijn er mensen op de TU Delft die hier mee bezig zijn, zou je me kunnen vertellen wat je dan precies wilt vragen? Dan zal ik ondertussen even voor je kijken wie ik hiervoor kan benaderen.
Groetjes,
Joost -
Hoi Joost,
Bedankt voor je reactie! Ik zal er zeker naar kijken, ik geloof wel dat het moet lukken zo.
Ik wilde vooral graag vragen stellen die met mijn onderzoeksvraag te maken hebben, hoe je met behulp van fractals de lengte van de kustlijn van Noorwegen kunt bepalen, en of jullie in Delft ervaring hebben met dat soort problemen en berekeningen. Verder leek het me ook leuk om wat persoonlijkere vragen te stellen, zoals hoe iemand bij fractals terecht gekomen is, en of mensen (familie/vrienden bijv) weten wat je bedoelt als je het over fractals hebt. Ik merk zelf namelijk dat niemand weet wat fractals zijn, steeds wanneer iemand me naar het onderwerp van mijn PWS vraagt moet ik het opnieuw uitleggen.
Bedankt!
Sylke -
Beste Sylke,
Ik ben nog steeds voor je op zoek naar iemand om te interviewen, ik heb echter nog geen antwoord (misschien door de vakantieperiode). Ik zal je op de hoogte houden van wanneer ik iets hoor en kijken of ik nog andere mensen kan vinden die je eventueel zouden kunnen helpen.
Groetjes,
Joost -
Hoi Joost,
Heel erg bedankt dat je nog voor me aan het zoeken bent, ik denk dan inderdaad aan dat het met de vakantie te maken heeft. Mijn voorlopig werkstuk moet 6 februari ingeleverd, en 11 maart zijn de presentaties, dus als het daarvoor niet meer lukt is het jammer maar geen probleem.
Groeten,
Sylke -
Beste Sylke,
Ik heb iemand gevonden en je een mailtje gestuurd om een afspraak te maken!
Groetjes,
Joost