profielwerkstuk stamceltransplantatie bij leukemie
-
Hoi,
Wij willen graag ons profielwerkstuk doen over stamcellen. Dit onderwerp alleen is echter veel te groot, daarom hebben we gekozen om ons te verdiepen in de stamceltransplantatie bij leukemie. Het enige moeilijke hieraan is het praktische gedeelte. Heeft iemand misschien een idee voor een practicum hierbij?
-
Beste Janine,
Daarvoor zou je bij deze onderzoeksgroep van het LUMC moeten zijn:
www.lumc.nl/home/0002/71210071839221/80123045005221/80123050834221/.Wat ik je zelf zou kunnen aanbieden is een dag op het lab van Christine Mummery (zoek maar eens op op Google) en daarbij een klein praktisch gedeelte. De focus van deze onderzoeksafdeling is het maken van hartspiercellen uit stamcellen.
Mocht je daarin geïnteresseerd zijn, dan moet je me dat maar even laten weten!
Succes!
-
Hoi Berend,
Allereerst bedankt voor de snelle reactie. Zou jij ons misschien kunnen vertellen wat dat praktische gedeelte dan inhoudt. Als het alleen algemeen is kunnen we het namelijk ook gebruiken voor ons onderwerp stamceltransplatatie bij leukemie. Als het echt specifiek over hartspiercellen gaat moeten we misschien ons onderwerp aanpassen aan bijv. stamceltransplantatie na hartinfarct. De vraag alleen is of dat hier genoeg gedetailleerde informatie over te vinden is aangezien het onderzoek eigenlijk nog bezig is.
groetjes Janine
-
Hoi Janine,
Goede vraag, het gaat inderdaad alleen om hartspiercellen. Om heel eerlijk te zijn, weet ik niet exact wat het praktische deel inhoud, maar het zal ongetwijfeld om hartspiercellen gaan.
Aangezien het heel interessant is en sowieso leuk is om te doen, zou ik me er gewoon voor opgeven, dan kan je altijd nog later je onderzoeksvraag veranderen!
Als je je wil opgeven, moet je even je e-mail adres naar mij sturen met een 'PM', dan stuur ik je informatie hoe je je op kan geven!
Groeten,
Berend