PWS Biodiesel
-
In de workshop die op de TU Delft wordt gegeven wordt biodiesel van bestaande zonnebloemolie uit een fles gemaakt. Voor ons profielwerkstuk willen wij graag zelf olie persen uit zonnebloempitten. Onze school is helaas niet in het bezit van zo'n (Piteba) pers, en wij vroegen ons af of de TU Delft misschien zoiets heeft, en of we daar dan ook gebruik van kunnen/mogen maken.
Groetjes, Naomi
-
Beste Naomi,
De biodieselworkshop wordt maar 1 keer per jaar gegeven. Dit heeft te maken met de beschikbaarheid van het laboratorium. Het is dus helaas niet mogelijk om voor jullie de workshop nogmaals te organiseren. Als jullie andere vragen hebben hoor ik het graag!
Groetjes,
Tirsa -
Beste Naomi,
Ik heb even wat rondgevraagd, maar voor zover ik heb begrepen hebben wij op de TU ook geen Piteba pers. Ik ben wel nieuwsgierig naar jullie hoofd- en deelvragen. Het onderwerp van je profielwerkstuk is biodiesel? Wat voegt het dan toe om zelf de olie te persen? Ik denk dat je onderzoek dan te breed wordt.
Groetjes,
Tirsa -
Beste Tirsa,
Op 15 oktober was er op de TU een workshop biodiesel maken maar daar konden wij helaas niet bij zijn. In maart is er nog zo'n workshop maar dat is te laat voor ons. Is het mogelijk om dit dan op een andere datum te doen?
Groetjes,
Naomi