Double slit experiment
-
Wij zouden heel graag op de TU delft het double slit experiment van Thomas Young willen doen. We hebben een aantal variaties die we ook graag uitproberen (en staan open voor suggesties).
Zie (vooral uitvoering) in de bijlage om te zien welke ideeën we allemaal hebben. Dat hebben we even snel in elkaar gezet en is natuurlijk niet ons profielwerkstuk. We zouden het experiment zo snel mogelijk willen uitvoeren, vanaf de 29ste zijn we beschikbaar. Ik (Yme) heb nog een tentamen de 28ste.
Groeten,
Yme en Osman -
Ha Yme en Osman,
Het is erg druk met aanvragen voor proefjes zo vlak voor alle deadlines. Ik ga het voor jullie checken, maar ik weet pas donderdag of dit gaat lukken. Ik kom dan bij jullie terug.
Groet,
Caspar Boers
-
Ok, is goed. :)
Groet,
Yme en Osman -
Yme en Osman,
Het is waarschijnlijk wel mogelijk volgende week ergens. Elektronenkanon is hiervoor niet beschikbaar. Wat is voor jullie de reden om het experiment op de TU uit te willen voeren? De meeste materialen die jullie nodig hebben zijn op middelbare scholen vaak ook beschikbaar. Je kunt hier namelijk beschikking krijgen over materiaal, maar je zult het experiment alsnog helemaal zelf moeten uitvoeren.
Groet,
Caspar
-
Beste Casper,
Sorry voor de late reactie, we hebben het ook druk :P. Deze week zal voor ons perfect zijn! De reden dat we het graag op Delft willen doen is omdat onze school het benodigde materiaal niet heeft en Delft ons de beste plaats leek om zo'n proefje te doen.
Groeten,
Osman en Yme