PWS Spudgun
-
Hallo,
Ik heb voor mijn profielwerkstuk een spudgun (aardappelschieter) gemaakt, en wil hier proefjes mee doe., Ik heb alleen 1 probleem en dat is dat we niet de juiste meetapparatuur hebben op mijn school. Is het mogelijk dat ik mijn proefjes bij jullie doe? Mijn hoofdvraag: is er een verband met de druk in de kamer van de spudgun met de snelheid van het projectiel? Wat ik voor mijn practicum nodig heb is een hogesnelheidscamera en een drukmeter die een grote druk aan kan en in is te boren in de kamerwand.
Als er onduidelijkheid is over wat een spudgun is het ik hier een voorbeeld http://www.youtube.com/watch?v=dk7pZ_g_QxE&hd=1mvg,
Guido
VWO 6 -
He Casper,
Jammer zeg! Bedankt voor je moeite, als ik nog een vraag heb dan hoor je het van me.
Mvg,
Guido
-
Guido,
Vandaag heb navraag gedaan bij de technicus van de faculteit TNW. Helaas. Hij zei dat de materialen die jij nodig hebt niet ter beschikking zijn of zullen komen.
Jammer dat ik je hiermee niet kan helpen. Mocht er nog eens iets anders zijn dan help ik je graag!Groet,
Caspar
-
Hi Guido,
Lachen zeg! Zelf heb ik ook wel eens met zo'n spudgun geschoten, gaat best wel hard. Morgen ga ik op faculteit Natuurkunde eens voor je navragen of daar de materialen aanwezig en beschikbaar zijn om jou te helpen. Heb je enig idee hoe hoog de druk oploopt in de kamer van jouw spudgun?
Groet,
Caspar