Pws Holografie
-
Oke top !
-
Ha Caspar,
Weet je al of het mogelijk is om een hologram te maken op de TU Delft?
Menno en Martin
-
Hee,
Als het mogelijk is om op de TU Delft een hologram te maken, dan zouden wij graag ook een keertje willen komen. Misschien is het handig als we het met de twee groepen samen doen.
Jessica, Elisabeth en Naomi
-
Menno, Martin, Jessica, Elisabeth en Naomi,
Ten eerste: Sorry Menno en Martin voor de lange radiostilte. Een hele tijd geleden was er een technicus op de Faculteit Technische Natuurkunde die scholieren een keer geholpen had met het maken van een hologram. Hij is nu al een tijdje niet meer aanwezig en ik kon niemand anders vinden die er tijd voor wilde vrijmaken. Nu heb ik eindelijk iemand gevonden die het misschien wel wil doen. Morgen ga ik bij hem langs om te bespreken wat de mogelijkheden zijn, dus morgenavond weten jullie het definitieve antwoord.
Ten tweede: Ja, Jessica, Elisabeth en Naomi, als het antwoord morgen positief is, kunnen jullie je natuurlijk aansluiten en meedoen met het maken van het hologram. Ook voor jullie geldt dus: morgen weten jullie het definitief!Groet,
Caspar
-
Beste Caspar,
Als het niet mogelijk is om een hologram te maken met de professor, is het dan mogelijk om met hem te praten ivm informatie.
Alsvast bedankt voor je hulp!
Martin en Menno
-
Beste allen,
Vandaag ben ik op de afdeling optica van Technische Natuurwetenschappen langs geweest. Tot mijn spijt kreeg ik daar te horen dat de mogelijkheid tot het maken van hologrammen op de faculteit Technische Natuurwetenschappen niet meer bestaat. Dit komt simpelweg omdat besloten is ermee te stoppen, dus de benodigde hologramplaten en chemicaliën zijn niet meer aanwezig.
Laatste kans: er schijnt nog een professor te zijn die bezighoudt met hologrammen. Vandaag was hij niet aanwezig, maar ik heb hem een e-mail gestuurd met jullie verzoek. Zodra ik reactie heb laat ik het weten, maar de kans dat het lukt acht ik niet heel groot.
Jullie horen weer van mij!Caspar
-
Martin en Menno,
Goede optie voor een alternatief inderdaad! Ik zal het voorleggen aan de professor die ik inmiddels al gemaild heb!
Caspar
-
Goed nieuws! Waarschijnlijk is het mogelijk dat jullie een hologram kunnen bekijken op de TU Delft en eventueel zal er de gelegenheid zijn om nog wat vragen te stellen aan een professor die meer weet over hologrammen! Dit alles zou over ongeveer twee weken kunnen plaatsvinden.
Voor nu is het belangrijk dat jullie alvast goed nadenken wat jullie aan deze professor zouden willen vragen. Als hij speciaal tijd voor jullie vrijmaakt is het wel zo netjes om goed voorbereid te zijn. Stuur mij dus voor vrijdag 1 november een vragenlijstje.
Jullie horen dus nog van mij wanneer dit plaatsvindt, maar waarschijnlijk zal het in de week van 11 - 17 november zijn.
Lijkt jullie dit wat? En denken jullie dat het gaat lukken met die vragenlijst?Groet,
Caspar
-
Ja prima idee.
We moeten dan wel vrij regelen van school, maar ik denk niet dat dat een probleem is.
We zitten nu midden in de toetsweek, maar proberen de vragenlijst zo snel mogelijk naar je te sturen!
(Wil je deze via de mail hebben?)
We willen vooral informatie hebben van de professor over de toepassingen van holografie.Alvast bedankt voor je hulp en je hoort van ons,
Martin en Menno
ps. Sorry voor de late reactie, er is iets mis met het aanmelden op dit topic. Ik ontvang geen mail als er een nieuwe reactie is.
-
Beste Caspar,
We hebben de vragenlijst klaar. Naar welk e-mailadres moeten wij dit opsturen?
Martin en Menno
-
Wij vinden dit ook een goed idee, al is het wel jammer dat we zelf geen hologram kunnen maken. We proberen ook zo spoedig mogelijk te mailen, maar ook wij zijn momenteel druk bezig met tentamens.
Heel erg bedankt voor je inzet!Jessica, Elisabeth en Naomi
-
-
Beste allen,
Vandaag ben ik nog eens gaan praten met de technicus van de TU Delft die eerder had gezegd dat het niet langer mogelijk is voor VWO leerlingen om hologrammen te maken op de TU Delft. Het is helaas nog steeds zo dat hij niet verder kan helpen. Hij gaf aan dat het komt doordat de TU heeft besloten de tijd en het geld die zij hierin investeerden te willen investeren in andere dingen. Niets aan te doen.
Wel zei hij dat op internet goede beschrijvingen te vinden zijn van hoe je met huis- tuin- en keukenmiddelen je eigen hologram kunt bouwen. Ik heb zo'n document voor jullie gevonden en bijgevoegd, maar je kunt natuurlijk ook zelf op zoek naar een nog betere omschrijving.
De mogelijkheid om op de TU Delft te komen kijken naar een hologram en hierbij uitleg te krijgen van deze technicus en vragen aan hem te kunnen stellen blijft bestaan. Mochten jullie nou zelf alsnog een hologram willen maken, dan is het natuurlijk heel handig als jullie hier alvast mee beginnen voordat jullie langskomen. Jullie kunnen dan vragen stellen over dingen waarbij jullie vastlopen aan de technicus.
Denk dus nog even na over wanneer jullie langs willen komen.
In principe moet het op een donderdag van 13.30 uur - 14.30 uur (met eventuele uitlooptijd).Groet,
Caspar
-
Is het mogelijk als we volgende week donderdag langskomen (28 november)?
Groetjes,
Martin en Menno
-
Ja dat is goed! Verder contact over deze afspraak kan via e-mail! Jullie hebben mijn e-mail nog toch?
Jessica, Elisabeth en Naomi,
Kunnen jullie ook donderdag 28 november van 13.30-14.30 (evt. met uitloop)?
Het is het handigst als iedereen voor hetzelfde onderwerp in een keer langskomt. Deze technicus kan namelijk niet elke week tijd vrijmaken hiervoor.Groet,
Caspar