PWS verbeterde Hybridemotoren
-
Beste TU delft student(en),
Wij zijn Summer en Youri uit Eindhoven en voor ons PWS willen wij het volgende onderzoeken:
We willen kijken of het mogelijk is een hybride motor te maken uit een elektrische motor en een waterstofgasmotor. Oftewel de verbrandingsmotor loskoppelen van de hybride motor en hiervoor een waterstofgasmotor in de plaats zetten (dus eigenlijk een moderne hybride motor zonder een verbrandingsmotor maar met een waterstofgasmotor). We willen hierbij de elektrische motor als opstartmotor gebruiken en de waterstofgasmotor als aandrijvingsmotor.
Als er geen mogelijkheid is om deze motoren te koppelen, willen we kijken waarom het niet kan en wat er in de technologie mist om het mogelijk te maken. Zodat we onze hypothese ook echt kunnen verwerpen. Als het wel mogelijk zou zijn, willen we kijken wat voor gevolgen dit heeft op de toekomst (opdracht Innovation Challenge TU/e).Graag horen we spoedig wat er binnen jullie universiteit mogelijk is.
Groetjes!
-
Hoi Summer en Youri,
Ik weet op mijn faculteit een project waar ze bezig zijn, met een hybride motor in een auto. Ik zal hier in de loop van de week meer informatie over navragen. Jullie horen in de loop van de week van me.
Als jullie concrete technische vragen hebben, hoor ik ze graag!
Groetjes,
Joris
-
Hoi Joris,
Extra informatie over motoren is altijd fijn! Het zal voordelig zijn voor de vooruitgang voor ons project.
We vroegen ons af of het mogelijk is een dergelijke motor te maken is en of je misschien via de TU een werkplek en ondersteuning voor het project zou kunnen vinden, bijvoorbeeld gemotiveerde automotive studenten die zouden willen meewerken aan de ontwikkeling van de motor? Ons profielwerkstuk is gefocust op de vraag of de "nieuwe hybride motor" te ontwikkelen is en wat de gevolgen zijn als dat zo is. (of in het geval dat het niet kan, wat er nog voor technologie ontwikkeld moet worden zodat het wel mogelijk is).Alvast bedankt!
Groetjes!
Summer en Youri
-
Hoi Summer en Youri,
Een uitdagend project hebben jullie gekozen. Ik hoop dat jullie je planning goed op orde hebben, want het werken aan zulke motoren brengt altijd nieuwe problemen met zich mee.
Als jullie vragen hebben over de opzet van jullie verslag, de mechanische werking van dergelijke motoren, de achterliggende natuurkundige formules en relaties, kunnen jullie bij mij terecht. Ik zal jullie hierbij helpen en hopelijk jullie een stapje verder brengen.
Hebben jullie zelf nog specifieke vragen over wat wij voor jullie kunnen betekenen?Groetjes,
Joris
-
Hoi,
Ik heb even navraag gedaan en dit project komt niet echt overeen met jullie onderwerp.
Mijn advies luidt dat jullie een autofabriek aanschrijven. Misschien dat jullie daar kunnen langskomen om te kijken op wat voor manier motoren worden getest?Is dit een idee?