Beschikking tot apparatuur
-
Beste studenten,
Ik doe mijn onderzoek over de invloed van elektromagnetische straling op verschillende apparaten. Denk bijvoorbeeld aan het feit dat mobieltjes moeten worden uitgeschakeld in een vliegtuig. Verschillende vragen zijn bijvoorbeeld:
- Kan elektromagnetische straling van verschillende apparaten elkaar interfereren?
- Wat is het verschil in sterkte en frequentie van elektromagnetische straling bij verschillende apparatuur?
- Hoe reageert een apparaat op het ontvangen van verschillende vormen elektromagnetische straling?
Ik heb echter niet de beschikking tot meetapparatuur, zoals stralingsmeters, en apparatuur om mee te testen, zoals vliegtuigapparatuur of ziekenhuisapparatuur.
Hebben of weten jullie een adres waar ik van deze apparatuur gebruik mag maken?
Vriendelijke groeten,
Thomas van den Biggelaar
-
Hi Thomas,
Je heb dezelfde vraag ook in een ander topic gesteld. Daar heb ik hem op dezelfde manier als hieronder beantwoord (copypaste). Voor het overzicht lijkt het me het handigst als jij hieronder antwoord, dan laten we het andere topic voor wat het is.
Bij sommige onderzoeksgroepen op de faculteit Natuurkunde kan ik wel eens meetapparatuur lenen om leerlingen te helpen met hun PWS. Zoals je misschien begrijpt zijn ze wel erg voorzichtig met het uitlenen van materiaal aan derden. Het is allereerst belangrijk dat je voor jezelf een inventarisatie maakt hoe je zou willen gaan meten en welke apparatuur je daarbij nodig zult hebben. Dan kan ik eventueel voor je kijken of we spullen kunnen lenen.
Groet,
Caspar Boers