PWS over 9/11
-
Ons PWS gaat over de gebeurtenissen met de twin towers op 9/11 en complottheorieën daarover.
Nu heb ik de taak gekregen om het bètadeel te onderzoeken, omdat ik niet wist welke vakken allemaal behoren tot dit gebied, heb ik dit maar gewoon geplaatst bij gebouwen.De vragen die ik moet beantwoorden zijn:
1: Is het mogelijk dat een vliegtuig door een stalen constructie kan vliegen?
2: Is het mogelijk dat de toren instort als de vliegtuigen hoog in de toren terechtkomen?
3: Is het mogelijk dat een explosie van deze omvang een stalen constructie kan laten smelten?Ik zou graag van de universiteit willen weten in hoeverre hier al onderzoek naar is gedaan en in hoeverre hier onderzoek naar gedaan kan worden.
Als er nog onduidelijkheden zijn over mijn vraag, reageer dan a.u.b. zo spoedig mogelijk
Alvast bedankt,
Jochem
-
Beste Jochem,
Je bent niet de eerste die dit gaat onderzoeken. Er zijn vele documentaires, websites en fora te vinden waarin complottheorieën worden besproken. Je precieze vraag is mij niet helemaal duidelijk. Een lijst met een alle wetenschappelijke onderzoeken op dit gebied heb ik niet voor je en ga ik ook niet voor je maken. Op internet kun je bronnen vinden waarmee je op alle drie jouw vragen kunt antwoorden.
Om je op weg te helpen heb ik hier wat interessante bronnen voor je op een rijtje gezet:Lijst met documentaires en commentaar hierop:
http://www.waarheid911.nl/911documentaires.htmlIemand die een soort antwoord geeft op de vraag over het smelten van de stalen constructie:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20100909224211AAUkt1iEn dan dit stuk:
"Do you honestly think the only thing burning in the towers was jet fuel?
All the paper, upholstery, wood, oil based plastics and building fixtures somehow withstood the fire and didn't burn?
The jet fuel temperature argument has been raised again and again, but it doesn't add up if you look at it objectively.''@Gexi, spare me your argument from personal incredulity.
Medieval forges used to be heated to well past the temperature required to melt steel with nothing but wood and maybe coal, the materials don't matter, it's the amount of fuel and oxygen available.- I see you've stopped with the smart ar5e answers now that someone has explained it in much better terms than I did. What now?
Ik vertrouw erop dat ik je hiermee verder heb geholpen. Als je verder nog vragen hebt hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Caspar
-
Hoi Caspar,
Bedankt voor de bronnen daar heb ik al veel aan.
Het punt waar het vooral om gaat is dat de meeste bronnen op dit gebied niet al te betrouwbaar zijn, daarom ben ik op zoek naar onderzoeken die neutraal (wetenschappelijk) zijn gedaan.
Je zei al dat je geen lijst ging opstellen met wetenschappelijke onderzoeken, maar kun je me wel vertellen waar ik die kan vinden of met wie ik dan contact op moet nemen?Met vriendelijke groet,
Jochem
-
Ha Jochem,
Wetenschappelijk is natuurlijk een hele brede term. In principe is er wetenschappelijk onderzoek voorafgegaan aan alle documentaires die worden besproken in de eerste link uit mijn vorige bericht.
Maar over het algemeen zie je inderdaad -zoals je zelf al opmerkt- dat de meeste onderzoeken een hoog gehalte aan samenzweringstheorieën bevatten.
Hieronder nog een film die in 2011 uitkwam en waarvan veel mensen claimen dat het zeer wetenschappelijk verantwoord is:
http://www.youtube.com/watch?v=YW6mJOqRDI4Het officiële onderzoek na de ramp is gedaan door de NIST (National Institute of Science and Technology). Kijk hier maar even:
http://www.nist.gov/el/disasterstudies/wtc/Verder zul je zelf heel veel research moeten doen en elke bron goed bekritiseren. In heel veel complottheorieën worden hele interessante onderzoeken gedaan, die opzicht goed in elkaar zitten, alleen zijn de conclusies vaak wat dramatisch.
Eigenlijk ben ik ook wel benieuwd hoe jij er zelf over denkt!
Groet,
Caspar
-
Hoi Caspar,
Bedankt voor alle informatie, daar heb ik erg veel aan.
Als groep hebben wij geen standpunt ingenomen en kijken we naar wie er allemaal baat bij kan hebben gehad dat 9/11 gebeurde.
Zelf kan ik er ook geen heldere mening over geven, want er zijn teveel theorieën, maar als ik er dan een mening over moet geven, dan zou ik zeggen dat er i.i.g. opzet in het spel was en dat bin Laden niet de enige factor was (zoals ik al zei: geen heldere mening :D )Nogmaals bedankt voor de hulp en de snelle reacties.
Groetjes,
Jochem