PWS Holografie
-
beste meneer/mevrouw,
Om ons voor te stellen: wij zijn Maurik en Robin. We doen 5VWO op de Dalton Den Haag en wij willen ons PWS graag over Holografie doen. We zijn in de beginfase van ons PWS en moeten het volgend jaar inleveren.
Toch willen wij zo snel mogelijk eraan beginnen en daarvoor moeten we proefjes doen die op onze school niet mogelijk zijn. Met als doel om zelf een hologram te maken, vroegen wij ons af wat de mogelijkheden zijn om dat op de TU Delft te doen. En als het hier toch niet mogelijk blijkt te zijn, kunt u ons misschien adviseren waar we wel terecht kunnen.Met vriendelijke groet,
Maurik en Robin -
Beste Robin en Maurik,
Leuk om te zien dat jullie zo gemotiveerd zijn!
Een proef uitvoeren is een belangrijk deel van je PWS, maar is niet het enige wat belangrijk is.
Voordat je nagaat denken over een proef, zal je eerst wat beter moeten definiëren wat je precies wil onderzoeken (in vorm van hoofd en deelvragen). Zouden jullie deze aan mij kunnen geven?Wat het proefje betreft, hebben jullie zelf al wat proefschriften en/of demonstraties gevonden over dit onderwerp?
Zo ja, zouden jullie dat dan ook naar mij kunnen sturen.
Ik hoor van jullie!Groetjes,
Thom
-
Beste Thom,
onze excuses voor de late reactie... we waren druk met tentamens en in de zomervakantie vergeten te controleren op reactie.
Maar in de bijlage hebben wij wat je van ons vroeg.
Wij horen graag snel van u.
Met vriendelijke groet,Maurik&Robin
-
Hallo Maurik en Robin,
Aan de hand van de site die is aangegeven in jullie word document, hebben jullie lenzen spiegels en een beamsplitter nodig (en natuurlijk een object en film). Ik ga even voor jullie uitzoeken of een dergelijke opstelling aanwezig is en gebruikt kan worden door scholieren.
Groet,
Thom
-
beste Thom,
Heel erg bedankt en we horen graag van u.
Groetjes Robin&Maurik
-
Ha Robin en Maurik,
Even een kleine update.
Ik ben nog aan het uitzoeken met wie ik contact moet hebben, op dit moment weet ik dus jammer genoeg niet wat er mogelijk is.
Jullie horen van me!Groetjes,
Thom
-
Ha Robin en Maurik,
Ik heb jammer genoeg slecht nieuws, ik ben bang dat het niet gaat lukken om dit proefje te doen...
De lazer en alle het andere materiaal zijn vrij delicaat en kan niet zomaar door scholieren worden gebruikt.
Ik kan ook niet zo snel een alternatief verzinnen, maar wees zeker niet bang om nog vragen aan mij te stellen!Groetjes,
Thom