Praktijkdeel PWS
-
Hoi, mijn PWS-onderwerp is optometrie. Nou vroeg ik me af of ik misschien ook een practicum zou kunnen doen met dit onderwerp. Ik weet zelf niet zo goed waar ik moet beginnen. Een onderzoekje doen of zelf iets maken lijkt me wel heel leuk
Groetjes Suzanne
-
Oke, bedankt!
Groetjes Suzanne.
-
Ha Suzanne,
Wat een origineel en interessant onderwerp! Hier op de tu hebben wij wel een afdeling optica, dus wij zijn zeker goed met lenzen, maar als je optometrie als onderwerp hebt voor je PWS, denk ik dat je meer hebt aan een mensen van een echte optometrie afdeling of opleiding. Wij hebben namelijk niet de nodige apparaten en de nodige kennis van het oog. Bovendien denk ik dat zij tijdens hun opleiding een boel practica doen met optometrie dus zeker iets leuks voor jou weten.
Ik zag op internet dat de hogeschool utrecht een opleiding optometrie heeft. Op deze pagina kan je daar meer info over vinden en bovendien staan er contactgegevens van iemand die je denk ik verder kan helpen. Anders kan de Optometristen Vereniging Nederland je wellicht in contact brengen met iemand die je wil helpen.
Succes!
Groet,
Michiel -
Het gaat trouwens vooral over oogafwijkingen, bijziendheid en verziendheid en hoe dat gecorrigeerd kan worden met lenzen.