PWS regen maken met lasers
-
Hallo,
Samen mijn partner in crime Sijtze hebben wij als onderwerp van ons pws gekozen of we regen kunnen maken door middel van lasers. Het idee dat dit mogelijk was kregen wij door dit artikel: http://e360.yale.edu/images/digest/nphoton-study.pdf. Ik weet niet hoe ik er een link van moet maken, maar met kopiëren en plakken is het resultaat hetzelfde. Om dit experiment na te kunnen maken zijn echter een aantal zeldzame dingen nodig, namelijk een zeer sterke laser en een atmosferische kamer. We hebben bij de universiteit van groningen en de universiteit twente al gemaild met de vraag of zij ons konden helpen. Van beide universiteiten kwam de reactie dat ze het een erg interessant project vinden, maar nergens hadden ze een laser staan die sterk genoeg was voor het doel waarvoor wij het willen gebruiken. Onze vraag was dus ook of jullie zo'n laser hebben staan, en of jullie ons zouden kunnen helpen met het uitvoeren van ons experiment.
Met vriendelijke groet,
Daan -
Ha Daan,
Het is inderdaad een interessant onderzoek, maar daar heb je natuurlijk niets aan. Waarschijnlijk kunnen wij je ook niet verder helpen, maar ik zal voor de zekerheid nog even navraag doen bij de vakgroep Optica op de faculteit Technische Natuurwetenschappen op de TU Delft. Maandag of dinsdag heb je een definitief antwoord van mij!
Groet,
Caspar