gereguleerde medicijnafgifte
-
hallo,
Wij hebben voor het profielwerkstuk een onderzoek naar de regulering in medicijnafgifte gekozen, en zijn al een paar weken bezig met informatie verzamelen hierover.
Hoewel we een paar methoden hebben gevonden komen we er niet achter welke stofeigenschap de oorzaak is van deze regulering.
waardoor werken de stoffen die worden gebruikt voor de regulering in afgifte en hoe kun je dit controleren? -
Beste Stijn,
Wat bedoel je precies met 'waardoor' werken de stoffen. Zou je iets beter kunnen uitleggen wat je niet snap en te weten zou willen komen. Als je ook even je hoofd en deelvragen weet dan heb ik een beter beeld wat je wil bereiken met je pws.
Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft -
wij willen onderzoeken welke stoffen er worden gebruikt om afgifte te reguleren in verschillende soorten medicijnen en hierna te onderzoeken welke stoffen het meest efficiënt zijn om te gebruiken voor een gereguleerde afgifte.
Wij dachten er aan om dit te onderzoeken met bv het oplossen van het medicijn in water, hier om een vast tijdstip een monster van nemen om van dit monster de concentratie van de werkzame stof van het medicijn te meten met bijvoorbeeld titratie of gaschromatografie.
-
Beste stijn,
Dit is opzich een goed plan maar hebben jullie enig idee wat de de regulerende stof in het medicijn is wat jullie willen gaan onderzoeken. Want ik denk dat het wel handig is al jullie je focussen op één medicijn. Want elk medicijn heeft natuurlijk een andere stof die de afgifte reguleerd.
Als jullie meer vragen hebben hoor ik het graag!
Met vriendelijke groet,
Ismene