Sporen van de luchtvaart in de natuur en het milieu.
-
Beste ...,
Voor mijn profielwerkstuk ga ik met een kleine groep medeleerlingen van mijn school op reis naar Spitsbergen om daar onderzoek te kunnen doen. Hiervoor wil ik onderzoek doen naar de invloed van de luchtvaart op de natuur (welke stoffen er terug te vinden zijn van de verbranding van kerosine). Dit wil ik doen door monster van grond of sneeuw te nemen en bij terug komst het gesmolten sneeuw of het uitspoelsel van het meegenomen aarde te testen op de aanwezigheid van bepaalde stoffen. Het plan ervoor staat uitgewerkt in de bijlage. Omdat de verwachting is dat de verschillen in waarden die te meten zijn erg klein zijn is accurate apparatuur nodig maar naast een digitale pH-meter kan mijn school mij niet verder helpen. Daarom vroeg ik mij af of misschien hulp van jullie zou kunnen krijgen in het meten ervan. Alvast bedankt voor de moeite.
Victor Brouns
V5 St. Michael College
[0_1561737493806_Idee 2 verbrandingsproducten vliegtuigmotoren.docx](Uploaden van 100%) -
Beste Victor,
Helaas heeft de TU Delft niet de capaciteit om metingen van scholieren uit te voeren. Ook kan ik de bijlage niet open dus als jullie nog hulp zouden willen hebben met jullie onderzoek zouden jullie het nog een keer moeten uploaden.
Met vriendelijke groet,
Ismene
PWS TU Delft