PWS hulp condensator
-
hallo,
Wij zijn op dit moment bezig met ons pws en onderzoeken een elektromotor die wij eerst zelf aan het bouwen zijn. Het enige probleem waar wij nu tegen aanlopen is het gebruik van een condensator. Wij zijn er namelijk achter gekomen dat wij een condensator met een bepaalde elektrische capaciteit nodig hebben. Deze elektrische capaciteit kunnen wij uitrekenen alleen moeten wij hiervoor de zelf inductie nodig alleen wij komen er niet achter hoe wij dit kunnen berekenen. Hopelijk weet iemand hoe wij dit moeten doen!
alvast bedankt
-
Beste @xanderheinen ,
Sorry dat het beantwoorden van je vraag zo lang duurt, ik heb je vraag gezien. Ik ben er mee bezig maar hebt het tegelijkertijd erg druk met mn studie op dit moment.
Zijn jullie er al uitgekomen? Zo niet? Verwacht dan over 2 dagen nadat je hebt gereageerd een antwoord.Groetjes,
Thom
-
Beste Thom Woudstra
Sorry voor deze late reactie van onze kant maar wij zaten in onze toetsweek en zijn er nog niet achter gekomen hoe dit werkt. Hopelijk heeft u tijd om ons nog te helpen!
-
Beste @xanderheinen,
Zouden jullie een schematische tekening kunnen sturen van de uiteindelijke elektrische schakeling met alle componenten waaruit jullie elektromotor bestaat?
Hoe de schakeling is opgebouwd bepaald uiteindelijk hoe je alles moet gaan uitrekenen!Groetjes,
Thom
-
Beste Thom Woudstra,
Hieronder is de link van ons elektrische schakeling.
https://www.mupload.nl/img/tjgaubrqqesih.jpg
Hopelijk Kan je ons helpen!Alvast bedankt,
Xander Heinen -
Beste @xanderheinen,
Ik heb hier naar gekeken en ik moet zeggen dat ik het niet gelijk zo 1,2,3 kan oplossen.
Elektrische schakelingen zijn niet echt mijn ding moet ik zeggen...
Je zou eens moeten kijken naar de wet van Kirchhoff: https://en.wikipedia.org/wiki/Kirchhoff's_circuit_laws
Hiermee kan je als het goed is, alles aan de schakeling berekenen. Laat mij even weten of het lukt en ik zal nog even na vragen bij iemand die wat beter is met elektrische schakelingen of hij/zij dit wel begrijpt.Groetjes,
Thom