Pws myo-elektrische handprothese
-
hallo, wij zijn Elisa en Julia en we zitten nu in vwo 6. we zouden graag voor ons pws een myo-elektrische handprothese maken met behulp van een arduino. wij willen hiervoor verschillende materialen op kracht, rek, waterbestendigheid of weefselcontact testen. Zouden jullie ons hierbij kunnen helpen? Of hebben jullie contacten die ons verder zouden kunnen helpen?
Wij zouden graag van jullie horen en suggesties zijn ook erg welkom!
Elisa en Julia -
Hee @Julia-Smit ,
Wat een gaaf onderwerp! Hoe ver zijn jullie nu? Ik denk dat het belangrijk is dat jullie eerst goed voor ogen krijgen wat jullie precies willen gaan bereiken met jullie PWS. Ik hoor jullie praten over arduino en over materiaalkunde en zo te horen willen jullie de prothese echt zelf gaan bouwen. Als ik jullie was zou ik ook even goed overwegen wat jullie allemaal gaat lukken. Hebben jullie al een ontwerp?
-
Hallo @Midas-Becker
Wij zij begonnen met het opstellen van deelvragen en het maken van een ontwerp voor een versimpelde handprothese.
Voor het ontwerp hebben wij een mechanisme van metaal bedacht waarmee we alle vingers tegelijkertijd kunnen laten samentrekken. Dit meganisme willen we laten aansturen met een arduino met een link-systeem zodat de vingers zich kunnen sluiten en openen. We denken er ook aan een 3d-printer te gebruiken voor het printen van bijvoorbeeld vingerkootjes.
wij zouden hiervoor dus graag materiaaltesten willen uitvoeren op bijvoorbeeldverschillende metalen of het plastic uit een 3d-printer.
Weten jullie een plek waar we dit kunnen doen? Alle suggesties of tips zijn welkom!Julia en Elisa
-
Hee @Julia-Smit ,
Klinkt als een leuk uitdagend project. Hebben jullie jezelf al leren 3D-modelleren zodat je een 3D-model kunt printen? Bedenk wel dat metaal printen extreem duur is en zeker niet een makkelijke optie om metaal te bewerken. Je kunt dan beter frezen of draaien maar dat is ook erg duur en niet makkelijk om te leren.
Groet,
Midas