G kracht berekenen in achtbaan
-
Hallo,
Wij maken voor ons pws een berekening binnen een achtbaan. Hoe groot mag de hoek zijn om zo hoog mogelijke g krachten te bereiken die nog net niet gevaarlijk zijn voor de mens.
Een achtbaan gaat vanaf het hoogste punt in een afdaling naar beneden en gaat dan beneden met een halve cirkel weer omhoog.
Nu is alleen onze vraag, hoe zouden wij op deze hoek kunnen komen? Is er een bepaalde formule voor? Ook vragen wij ons af of we de snelheid in het laagste punt moeten berekenen met behulp van de energievergelijking (leek ons logisch). En of we de normaalkracht die nodig is voor de rolwrijving als gemiddelde moeten nemen of een aanname moeten maken van de hoek die deze maakt met het vlak van beweging? We horen graag of iemand weet welke stappen wij nu het beste kunnen zetten!Groetjes,
Ilse en Martijn -
Beste @ilsedrenth,
Op dit moment is het grootste deel van ons team op vakantie. Daarnaast zijn we van 21 juli t/m 19 augustus helemaal gesloten door de zomervakantie! Wees niet getreurd, na deze zomer periode pakt iemand van het team de vraag weer op en zal contact met je opnemen!
Fijne vakantie.Groetjes,
Thom
-
Beste @ilsedrenth,
Een tijd terug heb jij een bericht op het forum geplaatst, de zomer vakantie ging hier overheen.
Nu vraag ik mij af of je bericht nog relevant is na deze tijd, of dat je het al zelf hebt weten op te lossen.
Graag hoor ik van je.Groetjes,
Thom
-
Hallo Thom, de vraag is nog steeds relevant. Zoals hierboven beschreven staat willen wij proberen zelf een achtbaan te ontwerpen. Een andere vraag is of jullie misschien ook een handig programma kennen waarop je zelf een achtbaan zou kunnen ontwerpen
groeten Martijn en Ilse -
Beste @ilsedrenth,
Hoe ver zijn jullie gekomen tot nu toe? Hoe doen jullie op dit moment jullie berekeningen en wat voor een formules gebruiken jullie? Ook vraag ik me af of jullie al informatie hebben gevonden over welke grote kracht schadelijk is voor de mens?
Ben je op zoek naar een programma waarmee je en 3D model maakt, of een programma die de krachten etc. berekent?Groetjes,
Thom