Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. JoostR
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 2
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 186
    • Beste 0
    • Controversial 0
    • Groepen 0

JoostR

@JoostR

1000
    Reputatie
    1739
    Bekeken
    186
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien
    Website www.pwstudelft.nl Locatie Delft

JoostR Ontvolgen Volgen

Meest recente berichten door JoostR

• RE: Wi-Fi in een gebouw versterken

Beste Nina en Carlijn,

Gaaf onderwerp voor jullie PWS! Ik denk dat we samen wel een goede proef kunnen bedenken. Hebben jullie al gekeken naar eerder onderzoek wat gedaan is naar dit onderwerp? Misschien iets breder dan WiFi en hoe verschillende frequenties zich gedragen met verschillend materiaal?

Ik hoor graag van jullie!

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Natuurkunde Overig
      JoostRJ
      JoostR
    • RE: Energieverlies bij transformators (Hysteresisverlies/Wervelstromen)

Beste @RolandvdVegt,

Excuses voor de late reactie! Het was even wat onduidelijkheid over wie van ons jouw vraag het beste kon beantwoorden. Thom Woudstra zal je zo snel mogelijk proberen te helpen met de problemen waar je tegenaan loopt!

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Magnetisme & supergeleiding
      JoostRJ
      JoostR
    • RE: PWS robotica

Beste @DaniëlV,

Excuses voor de late reactie, zoals Juul al liet weten wat ik op vakantie... Het probleem zit hem er bij jullie in dat jullie de motoren als int (integer) definiëren, maar hier geen functies als setSpeed op aangeroepen kunnen worden omdat integers simpelweg getallen zijn.

In de code van jullie voorbeeld zie ik het volgende staan:

#include <AFMotor.h> //import your motor shield library
       #define trigPin 12 // define the pins of your sensor
       #define echoPin 13 
       AF_DCMotor motor1(1,MOTOR12_64KHZ); // set up motors.
       AF_DCMotor motor2(2, MOTOR12_8KHZ);

Hebben jullie dit al geprobeerd? En begrijpen jullie wat ik bedoel met dat je geen functies als setSpeed en run aan kunt roepen op integers?

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben en ik hoor graag van jullie! Wanneer moet het pws af zijn?

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Elektronica
      JoostRJ
      JoostR

Beste Daniel en Jaco,

Kan het komen doordat jullie je motoren leftMotorPin en rightMotorPin noemen en ze vervolgens aanroepen met motor1 en motor2?

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Elektronica
      JoostRJ
      JoostR

Beste Jaco en Daniël,

Hier vinden jullie de bestanden die we gebruiken voor de workshop robotica. Misschien dat jullie hier wat meer informatie uit kunnen halen.

Om jullie echt te kunnen helpen ben ik bang dat jullie specifiekere vragen moeten stellen. Waar lopen jullie nu precies op vast? Wat werkt er wel en wat niet? Wat begrijpen jullie niet?

Ik hoor graag van jullie.

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Elektronica
      JoostRJ
      JoostR
    • RE: Simulatie wegcapaciteit

Beste Jesse,

Excuses voor de late reactie, door de tentamens zijn wij in Delft ook druk met de studie.

Goed dat je weet welk programma het inderdaad was! Heb je al gekeken of je zelf ook toegang tot het programma zou kunnen krijgen? Ik denk dat we wel iets kunnen regelen dat we hier een middag samen gaan zitten maar ik kan me voorstellen dat het langer kan duren om alle verschillende aspecten van je hypothese te kunnen testen. In dat geval is het misschien handiger om zelf toegang te krijgen tot de software.

Op de pagina van FOSIM over het aanschaffen van de software zie ik staan dat medewerkers van onderwijsinstellingen gratis toegang tot de software kunnen krijgen. Misschien kun je samen met een docent contact opnemen om te kijken of jullie toegang kunnen krijgen?

Ik hoor graag hoe je hier over denkt, dan kunnen we zorgen dat je zo snel mogelijk aan de slag kunt!

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Overige Proefjes
      JoostRJ
      JoostR
    • RE: Zonnecellen

Beste Tim,

Mooi dat het gelukt is! Ik heb als bijlage even de taakomschrijving van onze zonnecellen workshop toegevoegd, hier kan je denk ik heel wat informatie uit halen!

De volgende tasks duren beide ongeveer een halve dag om uit te voeren wanneer het juiste materiaal beschikbaar is:
      Task A
      Task B

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Natuurkunde
      JoostRJ
      JoostR

Beste Daniël en Jaco,
      Zijn jullie hier al verder mee gekomen? Welke website gebruiken jullie op dit moment als voorbeeld? Kunnen jullie hier een link van geven?

Ik kan jullie ook aanraden om met versies van je code te werken in plaats van steeds jullie laatste versie aan te passen om te voorkomen dat de code 'kapot' gaat.

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Elektronica
      JoostRJ
      JoostR
    • RE: Oneindigheid

Beste Marieke,

Allereerst excuses voor de late reactie! Waar je denk ik naar op zoek bent zijn de bewijzen van waarom bepaalde stellingen gelden. Bij wiskunde B krijg je als het goed is les over hoe je bepaalde eigenschappen kunt bewijzen in de geometrie (driehoeken en andere vormen). Op een zelfde soort manier zou je ook kunnen bewijzen dat bepaalde regels voor differentialen en integralen altijd gelden. Neem eens een kijkje op deze website, hier worden een aantal regels voor het rekenen met integralen bewezen.

De regels zijn dus afkomstig van wiskundigen die jaren hebben gewerkt om deze regels te bewijzen en te laten zien dat deze in elk geval gelden.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt! Ik denk dat je wiskunde docent je hier ook zeker verder mee kan helpen maar mocht je meer vragen willen stellen dan hoor ik het graag!

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Wiskunde
      JoostRJ
      JoostR

Beste Jaco en Daniël,

Wat voor waardes geeft de IR sensor terug? Ik neem dat deze waarde representatief is voor een bepaalde temperatuur?

Wat betreft de code voor de ultrasone sensor, kunnen jullie me hier misschien iets meer over vertellen? Wat werkt er niet goed? En wat is jullie aanpak? Misschien kunnen jullie een stukje van jullie code delen.

Groetjes,
      Joost

geplaatst in Elektronica
      JoostRJ
      JoostR