Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. Coco_P
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 6
    • Onderwerpen 0
    • Berichten 294
    • Beste 2
    • Controversial 0
    • Groepen 0

Coco_P

@Coco_P

2
    Reputatie
    1339
    Bekeken
    294
    Volgers
    0
    Volgend
    Geregistreerd Laatste keer online gezien

Coco_P Ontvolgen Volgen

Beste berichten geplaast door Coco_P

• RE: Noice Cancellation

Ik heb even voor jullie een goede uitleg van anti-geluid in een koptelefoon opgezocht op deze site:

"Een microfoontje neemt het omgevingsgeluid op en zet dit in anti-fase met dezelfde sterkte. Omdat het opnemen, omzetten en uitzenden tijd kost, ook al is het maar een fractie van een seconde, zal het anti-geluid altijd achterlopen bij het originele storende omgevingsgeluid.

Antigeluid werkt alleen goed als de omgeving een vrij constante brom geeft. Dan zal de brom van t = t1 identiek zijn met die van t = t1 + Δt . Als het geluid van op t1 in antigeluid is omgezet dan werkt het op t1 + Δt prima om dezelfde brom op dat tijdstip tegen te werken."

Wat hier uit blijkt is dat noise canceling alleen werkt bij een geluid dat constant hetzelfde is, omdat het systeem altijd net later is met het anti-geluid dan het veranderende geluid. Ik zou jullie dan ook aanraden om een constante brom op te nemen en die te proberen weg te filteren.

Wat jullie dus zouden kunnen doen, is van te voren een brommend geluid opnemen en deze ook van te voren inverteren met jullie computer. Dit is een soort van wat een noise canceling hoofdtelefoon doet, maar dan doet de koptelefoon het in hele kleine stapjes, en zouden jullie het in 1 hele grote stap doen. Op die manier kan je die soort brom die je opnam, wel cancellen. Zo heb je het probleem van het achterlopen van het signaal omzeild en heb je geen DMS nodig.

Natuurlijk is dit minder nauwkeurig dan hoe de hoofdtelefoons dit doen, maar wel makkelijker (en goedkoper!) uit te voeren.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben, veel succes!

geplaatst in Elektronica
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: Energie opwekken van kindertoestellen

Hoi Robbert, Thom, Iyan en Ian,

Ik zou jullie graag helpen bij dit leuke project. Hebben jullie zelf al nagedacht over hoe je dit zou doen? Dan weet ik waar jullie nu zijn.

Groetjes Coco

geplaatst in Meesterproef
      Coco_PC
      Coco_P

Meest recente berichten door Coco_P

• RE: poollicht pws

@isabellamujan Wat goed dat jullie proef kan beginnen! Veel succes met jullie PWS en als jullie nog vragen hebben in de toekomst hoor ik ze graag!
      Groet Coco

geplaatst in Laser & optica
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: Doppler-Effect

Hoi Cas en Mick,

Het lijkt me het best hier inderdaad eerst eens over te bellen. Dan kunnen we samen de proef uitwerken en kunnen hem waarschijnlijk ook zelf uitvoeren. Maar we zien tijdens dat overleg wel even of het noodzakelijk is naar de TU te komen. Lennard ( @lennardd ), onze andere Natuurkunde expert, zal contact met jullie opnemen. Zouden jullie hem een prive bericht kunnen sturen? Dan kunnen jullie contact gegevens uitwisselen om een afspraak te maken!

Groetjes Coco

geplaatst in Natuurkunde Overig
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: Lancering op magnetisme

Hi Philip, Kiki en Medde,
      Wat een leuk onderwerp, wij helpen jullie graag met het beantwoorden van vragen en vinden het ook leuk te helpen bij het experiment. Kunnen jullie iets uitgebreider vertellen wat jullie willen maken, zou de railgun dan bijvoorbeeld op schaal zijn en willen jullie dan ook een raket op schaal? En wat zouden jullie nodig hebben? Ik ben benieuwd naar jullie plan! Dan kijken we even wat er kan!
      Groetjes Coco

geplaatst in Magnetisme & supergeleiding
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: poollicht pws

@isabellamujan Hi Isabella,
      Hebben jullie de apparatuur van deze proef al tot jullie beschikking? Anders moet ik eerst rondkijken of ik deze kan lenen op de faculteit, Want op het Science Center denk ik niet dat we dit hebben. Laat mij graag weten wat je al hebt!
      Groet Coco

Coco_PC
      Coco_P
    • RE: kunstmatige lens

@sannahamber Hoi Sannah en Amber,
      Ik denk dat jullie nog even naar je hoofdvraag moeten kijken. Willen jullie iets bedenken wat een gezond menselijk oog vervangt? Of een blind/slechtziend oog vervangen? Of een blind/slechtziend oog verbeteren?

De proef die jullie sturen gaat over een lensje die je op je telefoon kunt zetten, als ik het goed begrijp. Hadden jullie al een idee hoe je deze proef met een menselijk oog zou doen? Ik denk namelijk dat het niet reëel is een proef met het menselijk oog te doen voor jullie PWS, veiligheidsoverwegingen in beschouwing genomen :)

Dus ik zou dicht bij deze proef blijven en het gewoon met je telefoon uitvoeren. Je kan een van je deelvragen hieraan koppelen, bijvoorbeeld iets van: "Hoe verbeter je de lens van een digitale camera", en dat je dan uitlegt dat een oog en een digitale camera uiteindelijk allebei licht sensoren zijn die met een lens werken.

Ik hoop dat ik jullie nieuwe dingen heb gegeven om over na te denken. Stuur mij vooral een bericht als jullie verdere vragen hebben!

Groet, Coco

Coco_PC
      Coco_P
    • RE: kunstmatige lens

@sannahamber Hoi Sannah en Amber,
      wat leuk! Wat voor proef hebben jullie gevonden? En hoe kan ik jullie helpen?
      Groetjes Coco

Coco_PC
      Coco_P
    • RE: Kern afval

@fabian_neefjes Hi Fabian,
      Ik ben benieuwd!

geplaatst in Natuurkunde Overig
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: pws prothese natuurkunde

Coco Polderman Hi Lieve, Ik heb nog niks kunnen vinden. Hebben jullie al contact opgenomen met een arts? En hebben jullie nog andere vragen?
      Groetjes Coco

geplaatst in Natuurkunde
      Coco_PC
      Coco_P
    • RE: PWS Holografie

Coco Polderman Het boek is als ebook beschikbaar in de library, maar daarvoor heb je een TU Delft account nodig. Kunnen jullie mij laten weten wat de vragen zijn die jullie hebben? Dan kan ik misschien wat selecteren wat voor jullie relevant is.

Groetjes Coco

Coco_PC
      Coco_P
    • RE: Toekomstige alternatieven van energie oplsag

@caciano Hey Ties en Caciano,

Wat leuk! Wij hebben een workshop over zonnecellen, hadden jullie die al gezien? Daar kan je je voor opgeven, dan kunnen jullie verschillende proeven doen. Zie hier de link van de workshop.

Groetjes Coco

geplaatst in Energie opwekking & zonnecellen
      Coco_PC
      Coco_P