PWS: aardbeving bestendig bouwen
-
Goedemiddag
Wij zijn bezig met een profielwerkstuk over het bouwen van een aardbeving bestendig gebouw/huis.graag zouden wij gebruik willen maken van jullie trilplaat om onze ideeën te testen. Wij zouden heel december kunnen, hebben jullie data in december waarop wij langs zouden kunnen komen?
Groetjes Julia en Phileine -
Hallo Julia en Phileine,
Wat een leuk onderwerp hebben jullie gekozen. Jullie kunnen zeker langskomen bij ons op de TU in Delft voor de trilplaat. Hoever zijn jullie nu met jullie profielwerkstuk? En zijn jullie al begonnen met het maken van het model of nog vooral aan het onderzoeken en uitwerken van de deelvragen? Op de trilplaat kunnen modellen getest worden met een onderkant van 15 x 20 cm. Let erop dat het gebouw niet groter wordt, aangezien het anders niet op de plaat past. Het liefst ook niet veel kleiner dan de afmetingen, zodat het model vast geklemd kan worden en er zo goed mogelijke testen gedaan kunnen worden.
Ik hoor eerst graag meer over jullie ideeën en hoever jullie zijn zodat we een afspraak in december kunnen inplannen.
Met vriendelijke groeten,
Liz Loosen -
@lizloosen wij hebben onze deelvragen al allemaal globaal beantwoord en we zijn ze nu aan het uitbreiden. we willen komende weken gaan beginnen met het ontwerpen van ons model. we vinden het wel lastig om de informatie niet te groot te vertellen we klikken de hele tijd door op linkjes en dan krijgen we steeds meer informatie. heb je misschien tips om dit beperkter te houden. ook winden we het lastig om bronnen te vinden voor bouwconstructies en bouwmaterialen die goed zijn om te gebruiken bij het aadrbeving bestendig te bouwen. heb je ook tips voor bronnen daarover? heb je ook nog tips in het algemeen voor het schrijven van een pws? wij hebben 80 uur per persoon voor het schrijven, gegevens verzamelen en uitwerken van het pws. wij zouden in december langs willen komen wij kunnen in principe elke dag behalve 16 december dan hebben wij namelijk onze herkansing.
graag zien wij een reactie tegemoet.
groetjes Julia en Phileine -
Het lijkt mij misschien een goed idee om over jullie vragen te videobellen. Zo kan ik alles goed en globaal aan jullie uitleggen, want ik merk dat jullie een beetje vast lopen. In het videogesprek kunnen jullie alles vragen en hopelijk meteen verder op weg. Hierdoor voorkomen we ook fouten in het maken van het model voor als jullie deze op de trilplaat willen testen. Dan kunnen we ook gelijk een afspraak inplannen voor in december! Lijkt dit jullie een idee? En zouden jullie het dan al aankomende dagen/weken willen, of later? Het hoeft niet langer dan een uurtje te duren.
Groeten,
Liz -
@lizloosen hoi
Het lijkt ons erg fijn om een video call te hebben. Wij zouden 25/11 van 11:30 tot 13:00 27/11 van 10:00 tot 13:00 en 28/11 11:30 tot 13:00 kunnen hopelijk lukt het ergens in die tijdblokken.
Laat het maar weten.
Groetjes Julia en Phileine -
Laten we 28/11 van 12:00 tot 13:00 doen! Tegen die tijd zal ik hierop een zoom link aanmaken! Tot dan
-
@lizloosen top tot dan